در اینجا به ۳ استراتژی موثر در سئو و رتبه بندی وب سایت ها می پردازیم، سه استراتژی موثر در سئو که سایت شما برای قرار گرفتن در رتبه اول حتما آن را دارا باشد.
گوگل به نسبت نسخه اصلی و قدیمی سال ۱۹۹۳ خود بسیار تغییر کرده و باهوش تر شده است. مدیر اجرایی سابق گوگل، اریک اسکمیدت یکبار اعلام کرد که گوگل برای تعیین جایگاه سلامت سایت ها در رتبه ی بالاتر نتایج، به بیش از ۲۰۰ عالمب توجه می کند.
امروزه گوگل دارای بیش از ۲۰۰ نوع عامل تایین کننده برای وبمستران است ، گوگل پارامترهای زیادی از صفحات سایت ما را ارزیابی و سنجش می نماید و طبق الگوریتم های از پیش تعیین شده که دارد وب سایت ها را رتبه بندی می نماید. جالب اینجاست که گوگل هیچوقت استراتژی های خود را در رتبه بندی به کاربران نمی گوید و اخبار انتشار داده شده در وب یا کتاب های طبق تجربیات متخصصین سئو نشر داده می شوند.
گوگل به سنجش و ارزیابی تعداد لینک های نشانگر به سایت، میزان موثق بودن این لینک ها، تعداد تذکرهای اجتماعی مربوط به یک برند، میزان ارتباط صفحه، سال های فعالیت سایت، میزان سرعت بارگذاری سایت و … در سایت های می پردازد.
آیا این موضوع به معنای غیر ممکن بودن و دشواری برای کسب رتبه برتر در گوگل است؟
خیر در حقیقت می توانید از مزیت این موضوع برخوردار شوید.
با وجود پیچیدگی الگوریتم گوگل اما لازم نیست برای درک چگونگی کارکرد آن، یک دانشمند طراحی موشک بود. در واقع، این الگوریتم می تواند با یادآوری سه اصل، بسیار ساده شود. با استفاده از این سه اصل می توان نتیجه گیری کرد چرا یک سایت در مقایسه با دیگری در رتبه بالاتری قرار گرفته است و یا می توان فهمید چه کاری باید انجام شود تا سایت در رتبه بالاتری نسبت به رقیب قرار بگیرید. این اصول خلاصه ای از نقاط تمرکز کنونی گوگل و موثرترین استراتژی های مورد استفاده متخصصین سئو برای کسب مزیت در رسیدن به رتبه ی بالاتر است.
در چندین سال گذشته این اصل در مرکز تغییرات و به روز رسانی های مهم گوگل قرار گرفته است. گوگل درصدد است تا با حذف سایت هایی با کیفیت پاین و غیرقابل اعتماد از نتایج جستجو، سایت های باکیفیت بالا و معتبر را در رتبه بندی برتر قرار دهد. در صورتیکه یک سایت دارای محتوایی باکیفیت و بک لینک هایی از منابع قابل اطمینان باشد، به احتمال زیاد به عنوان یک سایت قابل اعتماد درنظر گرفته شده و در نتایج جستجو به آن رتبه ی بالاتری اختصاص می یابد.
اصل اعتبار که قبلا محبوب ترین استراتژی سئو درنظر گرفته می شد، به عنوان موثرترین استراتژی سئو شناخته می شود. اکنون بهترین کاربرد آن در کنار دو اصل دیگر است. اعتبار، نقطه ای قوت کلی سایت در بازار است. اعتبار تقریبا یک بازی با اعداد است، برای مثال درصورتیکه سایتی دارای هزاران دنبال کننده و یک لینک از رسانه های اجتماعی باشد و رقبای آن تنها از نیمی از آن برخوردار باشند، این احتمال وجود دارد که رتبه ای بالاتری به این سایت اختصاص یابد.
گوگل با بررسی ارتباط مفهومی یک سایت و رتبه بندی بالاتر، سایت های مرتبط را تشویق می کند. این کار تا حدی موجب برابری شرایط می شود و احتمالا توضیحی برای بالاتر قرار گرفتن یک سایت محلی یا موقعیتی در مقایسه با مقاله ای از ویکی پدیا است. برای ایجاد مزیت در زمینه ای اشاره گوگل به ارتباط سایت موردنظر با بازار آن، محتوای سایت را با مطالب مرتبط پر کنید و از تکنیک های سئو داخلی که در مطالب سایت ما موجود است استفاده کنید. همچنین می توانید با تمرکز بر ایجاد تعداد لینک های محدود از سوی سایت های مرتبط، در رتبه ای بالاتری قرار بگیرید. افزایش چنین ارتباطی به عنوان یک استراتژی موثر تلقی شده و می تواند در فضاهای رقابتی منجر به رتبه بندی بالاتر شود