HTML زبان پایه وب می باشد ، بطوری که در تمام صفحات وب از HTML استفاده می شود. رابطه HTML و سئو وب سایت به هم وابسته می باشند و متا تگ هایی در HTML وجود دارند که مخصوص بهینه سازی یک صفحه وب می باشند. استفاده از کدهایی که در ادامه آمده است باعث می شود ، سئو یک صفحه وب نزد موتورهای جستجو بالا برود یا برعکس ، استفاده نادرست از آن باعث می شود ، سئوی صفحه افت کند. در ادامه مهم ترین متا تگ های HTML برای سئو را بررسی کنید.
تگ عنوان وظیفه انتقال محتوای صفحه در قالب جمله ای کوتاه به کاربران و ربات های گوگل را دارد.
این تگ یکی از مهم ترین بخش های سایت ماست که تاثیر مستقیم در ترافیک ورودی خواهد داشت.
موتورهای جستجو به وسیله تگ description با محتوای صفحه شما ارتباط برقرار می کنند.
به همین دلیل است که باید بیشترین زمان را برای نوشتن یک description جذاب و منحصر به محتوای خودتان هزینه کنید.
این تگ مشخص می کند که مرورگر شما با چه سیستم کاراکتری متنتان را ترجمه و تفسیر کند.
باید برای کاراکترهای فارسی از UTF-8 استفاده کنید.
عبارات کلیدی صفحه را پشت سرهم در این تگ لیست کنید ، با کاما کلمات را از یکدیگر جدا کرده تا فضای بیشتری ایجاد کنید.
این ها همه نکاتی بود که ما در سال ۲۰۱۶ راجب سئو می خواندیم ، بهتر است با این واقعیت روبرو شوید که این متا تگ ها این روزها برای گوگل مهم نیستند.
این تگ نام نویسنده محتوا را نمایان می سازد و نشان می دهد که نویسنده نسبت به محتوای خود احساس مسئولیت دارد.
این المان به مرورگرها چگونگی اندازه و نسبت صفحات سایت در دستگاه های مختلف را نشان می دهد.
این متا وقتی شما محتوای تکراری داشته باشید ، کاربرد دارد تا ربات گوگا به محتوای اصلی دسترسی داشته باشد.
این متا به موتورهای جستجو اعلام میدارد که این را ایندیکس کنند یا نه.
ضمنا هر موتور جستجو می توانید متای خاص خودش را داشته باشید.
اینها برخی از مهم ترین متا تگ های سئو صفحه وب در زبان HTML بودند که می توانید برای بهینه سازی صفحه سایت خود در نزد موتورهای جستجو از آن استفاده کنید. گرچه بسیاری از ابزارهای سئو سیستم های مدیریت محتوا این اطلاعات را در قالب یک فرم پر کردنی هنگام ساختن و نوشتن یک صفحه می گیرند. امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر می خواهید از مهم ترین تگ های HTML در تولید محتوا باخبر شوید ، به این مقاله نگاهی کنید.