بازیار ورکبازیار ورکبازیار ورکبازیار ورک
  • اخبار تکنولوژی
  • طراحی وب
    • وردپرس
    • آموزش HTML
  • آموزش آفیس
    • word
    • Excel
    • Powerpoint
  • آموزش گرافیک
    • فتوشاپ
    • آموزش عکاسی
    • ویرایش فیلم
    • ویرایش عکس
    • سه بعدی و انیمیشن
  • سئو
  • معرفی نرم افزار
  • مجله موفقیت
  • مجله کسب و کار
  • ترفندها
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
چگونه بفهمیم گوگل اولین بار چه زمانی یک وب سایت را ایندکس کرده است؟
نوامبر 28, 2022
الگوریتم های گوگل سئو
الگوریتم های گوگل سئو – لیست کامل + تکنیک های سئو
نوامبر 28, 2022

دلایل اصلی عدم نمایش سایت در نتایج گوگل

عدم نمایش سایت در نتایج گوگل

اگر  سایت شما  در  گوگل رتبه بندی نمی شود، به احتمال زیاد یکی از دلایل زیر عدم نمایش سایت در نتایج گوگل است :

  • گوگل هنوز وب سایت شما را ایندکس نکرده است. این در مورد سایت های کاملاً جدید رایج است.
  • گوگل سایت شما را به اندازه کافی «قابل اعتماد» یا «مرتبط» نمی‌داند تا آن را برای کلمات کلیدی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید، نشان دهد.
  • شما خزنده googlebot را در robots.txt خود مسدود کرده اید.
  • شما یک صفحه یا سایت را روی “noindex” تنظیم کرده اید، کادر “به موتورهای جستجو نشان نده” را در وردپرس علامت زده اید، یا صفحه دیگری را به عنوان نسخه متعارف تنظیم کرده اید.
  • شما جریمه شده اید و گوگل سایت شما را پنالتی کرده است.
  • یک مشکل فنی در سایت شما وجود دارد که باعث می شود گوگل نتواند سایت شما را خزیده و ایندکس کند.

این مقاله آموزشی در بخش آموزش سئو وب سایت لرن پارسی به شما کمک می‌کند تا مشکلاتی را که مانع از نمایش سایت شما در جستجوی گوگل می‌شوند، تشخیص داده و به طور بالقوه به آن  رسیدگی کنید.

اگر سایت شما جدید است، ممکن است گوگل آن را پیدا نکرده باشد

گوگل با دنبال کردن پیوندهای وب‌سایت‌هایی که قبلاً ایندکس کرده است، در اینترنت می‌خزد. اگر هیچ وب سایتی به وب سایت جدید شما پیوند نمی دهد، پس Google احتمالاً از وجود سایت شما اطلاعی ندارد. سریع ترین راه برای اینکه گوگل بداند سایت شما وجود دارد و چه صفحاتی در آن وجود دارد، اشتراک گذاری نقشه سایت با آن است. شما می توانید این کار را با کنسول جستجوی گوگل انجام دهید.

نحوه ارسال نقشه سایت خود به گوگل

  • ابتدا باید یک نقشه سایت ایجاد کنید

اگر یک سایت وردپرسی با افزونه Yoast SEO دارید، نقشه سایت را برای شما ایجاد کرده است. اگر به وب‌سایت خود بروید و یک /sitemap_index.xml به انتهای آدرس اصلی آن اضافه کنید، می‌توانید آن را مشاهده کنید (می‌توانید نقشه سایت ما را در https://learnparsi.com/sitemap_index.xml مشاهده کنید). افزونه های دیگری برای وردپرس در دسترس هستند که نقشه سایت شما را برای شما ایجاد می کنند، فقط مخزن وردپرس را بررسی کنید jh آنها را پیدا کنید.

  • مرتبط : ایجاد نقشه سایت وردپرس

  • در مرحله بعد، به یک حساب کنسول جستجوی گوگل نیاز دارید

قدم بعدی برای ارسال سایت به گوگل، ایجاد یک حساب کاربری در کنسول جستجوی گوگل است.

Search Console که قبلا به عنوان Google Webmaster Tools شناخته می شد، ابزاری است که گوگل در اختیار صاحبان وب سایت ها قرار می دهد تا به آنها اجازه دهد از وضعیت فهرست وب سایت های خود مطلع شوند. علاوه بر ارائه اطلاعات در مورد تعداد دفعاتی که یک سایت در جستجو نشان داده می شود، پرس و جوهایی که برای آنها نمایش داده می شود و تعداد زیادی داده دیگر، به شما امکان ارسال نقشه سایت و درخواست نمایه سازی را نیز می دهد.

بیشتر بخوانید  ۵ سرویس برای یافتن ایده های خلاقانه و منحصر دامنه سایت

Search Console

  • نقشه سایت خود را به گوگل ارسال کنید

پس از ایجاد حساب و تأیید دامنه خود، برگه ای را در سمت چپ مشاهده خواهید کرد که روی آن «index» و زیر آن «sitemaps» نوشته شده است.

عدم نمایش سایت در نتایج گوگل

یک نقشه سایت جدید اضافه کنید و روی «submit» کلیک کنید.

  • زمان درخواست نمایه سازی

هنگامی که نقشه سایت خود را ارسال کردید، از گوگل  بخواهید که زودتر سایت را بخزد. شما باید  بر روی ابزار “URL inspection” در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.

ابزار "URL inspection"

حالا باید URL سایت خود را در نواری که در بالای صفحه ظاهر می شود تایپ کنید و اینتر را بزنید.

اگر صفحه شما ایندکس شده باشد، صفحه ای مانند زیر را مشاهده خواهید کرد:

ایندکس صفحه گوگل

اگر اینطور نیست، روی دکمه “request indexing” کلیک کنید و گوگل صفحه شما را در صف خزیدن قرار می دهد.

سایت در گوگل قرار دارد، اما کلمات کلیدی که می خواهید رتبه بندی کنید نمایش داده نمی شود!

کلید به دست آوردن سهم جستجو، کسب اعتماد است.

می توان با اطمینان استدلال کرد که کل صنعت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به همین دلیل وجود دارد. بسیار معمول است که شخصی برای کسب و کاری که دارد وب سایتی راه اندازی کند، ولی گوگل آن را در صفحه ۹ دفن می کند (یا اصلاً نشان نمی دهد).

با این حال، بیایید از دیدگاه گوگل به آن نگاه کنیم: چرا باید سایت شما را به کاربران خود نشان دهد؟

آیا چیزی بسیار منحصر به فرد در مورد کسب و کار یا وب سایت شما وجود دارد؟ آیا دلیلی وجود دارد که گوگل آنقدر به شما اعتماد کند که از سایت شما نسبت به سایت های دیگری که ماه ها یا سال ها فعال بوده اند بگذرد ؟

چگونه اعتماد کسب کنیم

این یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو است که دو گروه در حمایت از دیدگاه خود به شدت بحث می کنند.

سئو کلاه سفید

سئوکاران کلاه سفید رویکردی برای جلب اعتماد از طریق ایجاد ارزش برای کاربران اینترنتی دارند. این راهی است که Google از ما می‌خواهد تا وب‌سایت‌هایمان را مدیریت کنیم: برای یافتن موضوعاتی که مرتبط با کسب‌وکار ما هستند و برای کاربران اینترنت مفید هستند، تحقیق کنید و محتوای منحصربه‌فرد و ارزشمندی پیرامون آن موضوعات ایجاد کنید (چیزی شبیه مقاله‌ای که در حال حاضر در حال خواندن آن هستید).

هنگامی که به نظر می رسد افراد آنچه را که به دنبال آن هستند در وب سایت شما پیدا می کنند، یا برعکس، اگر مجبور شوند برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند، از وب سایت های دیگر بازدید کنند، گوگل متوجه آن می شود. علاوه بر این، اگر دارایی‌های منحصربه‌فردی ایجاد می‌کنید که برای مردم ارزش ایجاد می‌کند، وب‌سایت‌های دیگر موظفند به آن‌ها لینک دهند. که به عنوان “لینک بیلدینگ” یا “لینک سازی” شناخته می شود.

بیشتر بخوانید  الگوریتم های گوگل سئو – لیست کامل + تکنیک های سئو

سئو کلاه سیاه

سئوکاران کلاه سیاه با به دست آوردن لینک به وب سایت های خود با استفاده از روش های مختلف اعتماد را تقویت می کنند. مزیت استفاده از این تکنیک ها این است که معمولاً به تلاش کمتری نیاز دارند و سریعتر از روش های سئو کلاه سفید کار می کنند. نقطه ضعف این روش این می باشد که مهندسان در Google معمولاً روش‌هایی را که استفاده می‌کنند بسیار سریع انتخاب می‌کنند، و این باعث می‌شود که سئو کلاه سیاه کمتر از تاکتیک‌های بهینه سازی و سئو کلاه سفید ، در  درازمدت برای یک تجارت مفید باشند.

آیا Googlebot را در فایل Robots.txt خود مسدود کردید؟

فایل robots.txt شما به خزنده‌ها می‌گوید چه صفحاتی را می‌تواند یا نمی‌تواند در سایت شما بخزد. اگر به طور تصادفی صفحه یا پوشه ای را مسدود کنید که بخش  مهمی در آن است، بعید است که گوگل سایت شما را ایندکس کند.

به عنوان مثال، در زیر یک اسکرین شات از robots.txt نیویورک تایمز آمده است :

 فایل Robots.txt

هر صفحه ای که در این لیست باشد ایندکس نخواهد شد. robots.txt خود را بررسی کنید تا ببینید آیا به طور تصادفی صفحه‌ای را که می‌خواهید در Google نمایش داده شود مسدود کرده‌اید. این مقاله قرار نیست عمیقا وارد robots.txt شود، اما اگر به کمک نیاز دارید،  مقاله زیر را دنبال کنید.

  • مرتبط : ایجاد فایل robots.txt

اگر صفحه خود را روی “Noindex” تنظیم کنید، در گوگل فهرست نمی شود

یک دستورالعمل “noindex” به موتورهای جستجو می گوید که صفحه ای را در فهرست قرار ندهند. اگر این کار را انجام دادید، از دلایل عدم نمایش سایت در نتایج گوگل می باشد.

موثرترین راه برای تشخیص اینکه صفحه شما فاقد noindex است یا نه این است که به صفحه بروید و کد منبع را مشاهده کنید (نگران نباشید، لازم نیست برای انجام این کار یک توسعه دهنده باشید). هنگامی که به صفحه کد نگاه می کنید، CTRL+F یا CMD+F را بزنید و کلمه noindex را جستجو کنید. اگر چیزی نشان داده شد، صفحه خود را ایندکس نکرده اید.

اگر از افزونه محبوب Yoast SEO در یک سایت وردپرس استفاده می کنید، باید بررسی کنید که آیا صفحه را در آنجا فهرست نکرده اید یا خیر. به افزونه Yoast بروید، روی چرخ دنده سمت چپ کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در سایت

مطمئن شوید که “به موتورهای جستجو اجازه می دهند این صفحه را در نتایج جستجو نشان دهند” روی “بله” تنظیم شده است. همچنین، مطمئن شوید که “URL متعارف” روی صفحه دیگری تنظیم نشده باشد. یک “rel=canonical” به موتور جستجو می گوید که این محتوای اصلی نیست و آن را فهرست نمی کند، بلکه نشانی اینترنتی “کانونیکال” را فهرست می کند.

اگر وب سایت شما جریمه شده باشد در گوگل نمایش داده نمی شود.

اگر وب سایت شما قبلاً در نتایج جستجو بود و دیگر نیست، با جستجوی site:yourdomain.com آن را تأیید کنید.

اگر موردی را نمی بینید ، ممکن است مشکل داشته باشید.

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، دامنه خود را در کنسول جستجوی Google تأیید کنید و بررسی کنید که آیا اخطاری درباره دریافت جریمه دستی دریافت می‌کنید یا خیر. گوگل معمولاً به شما می گوید که آیا وب سایت شما جریمه شده است یا خیر و دلایل این جریمه را به شما می گوید. همچنین به شما این امکان را می دهد که پس از رسیدگی به مسائل ، درخواست تجدید نظر در سایت را بدهید.

جریمه‌ها معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که یک وب‌سایت کاری را انجام می‌دهد که نباید انجام می‌داد، مانند لینک‌های هرزنامه، حذف محتوا یا حتی هک شدن. گوگل تمایل دارد به محض رسیدگی به هر مشکلی این جریمه را لغو کند، اما اگر چیزی بزرگ مانند هرزنامه لینک در سایت خود داشته باشید، ممکن است کار زیادی در پیش داشته باشید.

اگر مشکل فنی در وب سایت شما وجود دارد چه کاری باید انجام دهید

مگر اینکه در زمینه سئو فنی تجربه داشته باشید، این کاری نیست که خودتان بتوانید انجام دهید. به خصوص وقتی که با سئوی تجارت الکترونیک سروکار دارید ، ایجاد سایتی که برای کاربران کار می کند اما برای خزنده های موتورهای جستجو قابل دسترسی نیست، می تواند بسیار آسان باشد. اگر googlebot نتواند محتوای شما را درک کند، در نتیجه قادر به ارائه آن نخواهد بود.

اگر فکر می‌کنید این کار از عهده شما خارج است ، بهتر است با یک سئو کار در تماس باشید.

شما زمان، تلاش و منابعی را در وب سایت خود صرف کرده اید و اکنون عدم نمایش سایت در نتایج گوگل برابر با نداشن ب بازدید کننده ای است. بهترین گزینه این است که با یک مشاور SEO تماس بگیرید تا به شما کمک کند، یا مقالات آموزشی دیگر را دنبال کنید تا مشکل را پیدا و حل کنید.

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید قرار گرفته شده باشد.

تعداد بازدید: 142
اشتراک گذاری
0
سر دبیر
سر دبیر

پستهای مرتبط

الگوریتم های گوگل سئو
نوامبر 28, 2022

الگوریتم های گوگل سئو – لیست کامل + تکنیک های سئو


ادامه مطلب
نوامبر 28, 2022

چگونه بفهمیم گوگل اولین بار چه زمانی یک وب سایت را ایندکس کرده است؟


ادامه مطلب
توضیحات متا دیسکریپشن
نوامبر 28, 2022

آموزش نوشتن توضیحات متا دیسکریپشن


ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پربازدید

  • آموزش preloader آموزش preloader در وردپرس (535)
  • یادگیری برنامه نویسی بهترین بازی‌ها برای یادگیری برنامه نویسی را بشناسید (432)
  • ۵ تا بهترین افزونه کروم برای وردپرس ۵ تا بهترین افزونه کروم برای وردپرس (427)
  • آموزش ایجاد کتاب در Word آموزش ایجاد کتاب در Word (411)
  • خطای پایگاه داده خطای پایگاه داده هنگام نصب وردپرس ؛ راهنمای کامل رفع (402)
  • ویندوز ۱۲ تصویر رابط کاربری ویندوز ۱۲ به‌طور اتفاقی لو رفت (391)
  • ایموجی ها در فتوشاپ ایموجی ها در فتوشاپ (391)
  • محیط نرم افزار Word 2016 آشنایی با محیط نرم افزار Word 2016 (391)
  • آموزش ایجاد و مدیریت فهرست مطالب در Word (384)
  • رمز ورود وب سایت وردپرس چگونه رمز ورود وب سایت وردپرس خود را تغییر دهیم ؟ (384)
© 2022 bazyarwork by آورنگ | All Rights Reserved | Powered by WordPress