در این آموزش ساخت چک لیست در اکسل را پیدا می کنید ، به منظور ایجاد یک لیست چک تعاملی ، گزارش بازرسی یا لیست کارهای انجام شده.
همانطور که قبلاً در فرم های آنلاین مشاهده کرده اید ، یک کادر با نام “Tick Box” معروف است ، یک جعبه مربعی کوچک است که به شما امکان می دهد با کلیک کردن روی آن ، گزینه ای را انتخاب یا لغو انتخاب کنید.
با کلیک بر روی کادر ، یک نماد علامت تیک در جعبه چک وارد می شود و نشان می دهد که گزینه ای انتخاب شده است.
در صورت بروز مشکل بر روی کادر تأیید به اشتباه ، دوباره روی همان کادر تأیید کلیک کنید و این گزینه را انتخاب کنید و علامت بررسی از کادر انتخاب حذف شود.
در حالی که قرار دادن کادر تأیید در اکسل آسان است ، بسیاری از کاربران تلاش زیادی برای پیدا کردن برگه مناسب یا گزینه درج جعبه چک در Excel دارند.
این اتفاق می افتد ، زیرا گزینه درج کادر چک ، رادیو جعبه و سایر ابزارهای تعاملی در تب Developer قرار دارد که به طور پیش فرض در اکسل فعال نیست.
از این رو ، اولین قدم اضافه کردن تب Developer به منوی روبان در اکسل خواهد بود.
سریعترین راه برای افزودن تب Developer به منوی Ribbon در اکسل ، کلیک راست در فضای خالی در منوی روبان و کلیک بر روی گزینه Customize the Ribbon… است .
در صفحه بعدی ، کادر کوچک کنار Developer را بررسی کنید و بر روی OK کلیک کنید.
اگر این روش کار نکرد ، می توانید هر یک از روش های زیر را مطابق با نسخه Microsoft Excel که از رایانه استفاده می کنید ، امتحان کنید.
Excel 2010 و بعد : بر روی File > Options > Customize Ribbon گزینه Developer را تیک بزنید و بر روی OK کلیک کنید.
Excel 2007 و قبل از آن : بر روی دکمه Microsoft Office و Options Excel حالا Popular و سپس بر روی Show Developer Tab کلیک کنید.
اکسل در مک : بر روی نوار ابزار سفارشی سازی پایین Arrow کلیک کنید و More Commands را انتخاب کنید. در صفحه More Commands بر روی زبانه Ribbon کلیک کرده و گزینه Developer را بررسی کنید.
پس از فعال شدن برگه توسعه دهنده در فهرست نوار ، شما می توانید کادرهای بررسی را در هر یک از سلولها در فایل اکسل خود وارد کنید.
قبل از افزودن کادر تأیید ، اطمینان حاصل کنید که لیست موارد موجود در لیست چک خود را تهیه و نهایی کرده اید. پس از تهیه لیست چک ، می توانید مراحل درج کادر انتخاب در اکسل را دنبال کنید.
۱. برای وارد کردن کادر در Excel ، بر روی تب Developer کلیک کنید و گزینه Check Box را انتخاب کنید.
۲. در مرحله بعدی ، روی سلول که می خواهید کادر چک را وارد کنید ، کلیک کنید. در صورت لزوم ، می توانید با استفاده از فلش های چهار گوشه ، کادر چک را به وضعیت مورد نظر خود بکشید (تصویر زیر را ببینید).
۳- پس از اینکه جعبه چک به درستی در سلول قرار گرفت ، بر روی گزینه Checkbox راست کلیک کنید و بر روی Edit Text کلیک کنید و عنوان را برای کادر انتخاب تایپ کنید.
بعد از قرار دادن کادر تأیید در سلول اول ، می توانید همان جعبه چک را در تمام سلولهای مورد نیاز کپی و چسباند.
۱. با کلیک راست روی گزینه Checkbox گزینه Copy را از فهرست زمینه انتخاب کنید.
۲. سلولهایی را که می خواهید کادر تأیید را وارد کنید ، انتخاب کنید ، روی سلولهای انتخاب شده راست کلیک کرده و در منوی متنی که ظاهر می شود گزینه Paste را انتخاب کنید.
به این ترتیب همان کادر تأیید به همراه عنوان آن در سلولهای منتخب قرار می گیرد و لازم نیست مراحل درج جعبه چک را طی کنید.
اگرچه جعبه چک درج شده است و شما قادر به چک کردن و رفع عیب آنها هستید ، نمی توانید پاسخ ها را بشمارید یا از پاسخ های کادرهای چک در فرمول اکسل استفاده کنید.
برای اینکه بتوانید از پاسخهای کادر تأیید در فرمول اکسل حساب کرده یا از آنها استفاده کنید ، باید کادرهای چک را به سلولهای شخصی خود پیوند دهید.
۱. بر روی اولین Checkbox راست کلیک کرده و بر روی Format Control کلیک کنید.
۲. در صفحه Format Control ، بر روی زبانه Control کلیک کرده و سپس بر روی Cell که می خواهید به جعبه پیوند بزنید کلیک کرده و OK را بزنید .
۳. مراحل بالا را برای همه کادرهای باقیمانده تکرار کنید. متأسفانه ، شما مجبور خواهید بود این کار را یک به یک انجام دهید.
۴. پس از اتصال همه کادرهای چک ، روی جعبه های مربوطه کلیک کنید و “True” را در جعبه های بررسی شده و “False” برای کادرهای پاک شده مشاهده می کنید.
۵- هنگامی که کادرهای چک به سلول وصل شدند ، می توانید پاسخ ها را بشمارید و از آنها در هر فرمول اکسل استفاده کنید.
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، ما با استفاده از عملکرد COUNTIF تعداد دانشجویان حاضر و غایب را شمارش کرده ایم.