درست است که اینترنت شما از محدودیت های مکانی رهایی می بخشد، اما اگر صاحب کسب و کار فیزیکی هستید می توانید بسته به مکان و گستردگی طیف خدمات تان، هدف گذاری روی کاربران محلی (سئو محلی) را نیز انجام دهید. برای مثال شما کسب و کاری در شرق تهران راه اندازی کرده اید. پروسه خرید، ارائه خدمت تان یا هر چیز که به اصطلاح هدف (Goal) شما از راه اندازی سایت است؛ به نحوی ساکنان در آن منطقه را در برمیگیرد. در این شرایط رقابت روی ترکیب هایی با عبارت “شرق تهران” یا نام منطقه مورد نظر به مراتب ساده تر از رقابت بر سر عبارات کلی و سراسری می باشد که در طول روز در گوگل یا هر موتور جست و جوی دیگر جستجو می شود.
جستجوی محلی می تواند موضوع مهمی برای یک کسب و کار باشد و از این رو باید با کسب اطلاعات بیشتر موارد ایجاد شده در نتایج جستجوی داخلی بیابیم.
کاربران وب به جای جستجوی بسیار و خسته کننده در مورد یک سایت کسب و کار خواهان دریافت سریع و ساده ای جزییات تماس مربوط به کسب و کار مانند ساعت کاری، نظرات و اطلاعات موردنیاز خود هستند.
رتبه بندی بالا با سئو محلی، در مقایسه با سئو مرسوم، دارای رویکردی متفاوت می باشد. الگوریتم گوگل برای تعیین محبوبیت یک کسب و کار در هنگام تصمیم گیری برای نحوه ی رتبه بندی در نتایج جستجو، مجموعه ای متفاوت از علائم را مورد جستجو قرار می دهد.
با فکر کردن در مورد این موضوع متوجه خواهید شد، در صورت محبوبیت بسیار یک رستوران دریک شهر، استفاده از حجم قابل توجهی لینک از سراسر جهان، نمی تواند بهترین عامل بریا تعیین میزان ارزشمندی این کسب و کار در یک محیط محلی باشد.
عواملی مانند شماره تلفن، نظرات مشتری و مجاورت کسب کار به محیطی که در آن جستجو انجام شده شاخص اهمیتی مناسب در این موضوع محسوب می شوند.
این موارد موثرترین عواملی هستند که از نظرسنجی عوامل رتبه بندی جستجیو محلی سالیانه ی موز جمع آوری شده اند، تمام آنچه که باید در صورت تمایل برای کسب رتبه ی بالا در نتایج جستجوی محلی انجام دهید، ایجاد اطمینان نسبت به وجود بیشتر این ویژگی ها در صفحه ی گوگل مای بیزینس و سایت در مقایسه با رقبا است.
اولین گام برای شروع، ایجاد صفحه کسب و کار بر روی گوگل مای بیزنس است. آدرس URL زیر را مشاهده و تا حد ممکن تمام قسمت های مربوط به پروفایل خود را تکمیل کنید. با این کار توصیفی از جزییات مربوط به کسب و کار، روش های موجود برای پرداخت و غیره را مشخص می کنید. با تکمیل بیشتر این اطلاعات، شانس سایت برای رتبه بندی بالاتر را افزایش می دهید.
Google My Business
https://www.google.com/business
با ایجاد فهرست بندی کسب و کار خود، از اانتخاب صحیح ترین طبقه بندی برای کسب و کار مطمئن شوید، برای مثال در صورت ارائه لوله کشی به عنوان یک خدمت، شما باید برای طبقه بندی به جای استفاده از “مبادله” یا “تعمیرات خانه” ، “لوله کشی” را انتخاب کنید.
نقل قول ها، لینک های سئو داخلی می باشند. یک نقل قول زمانی رخ می دهد که نام، آدرس، شماره تلفن بر روی وب ذکر شود. بیشتر بودن تعداد نقل قول ها احتمال قرار گرفتن سایت در رتبه ای بالاتر را افزایش خواهد داد. دایرکتوری های کسب و کار محلی موجود برای کسب و کارها، ساده ترین مکان برای ایجاد نقل قول ها هستند.
نقل قول ها و نظرسنجی ها، از عوامل لینک سازی سئو محلی محسوب می شوند. درصورت ایجاد نقل قول ها، تنها نیمی از معادله را پوشش داده اید. برای کسب رتبه بالاتر، باید نسبت به جمع آوری نظرسنجی های آنلاین مربوط به کسب و کار خود اقدام نمایید.
بسیاری از کسب و کارها به دلیل دشواری تکمیل نظرسنجی برای مشتریان با مشکل روبه رو می شوند، بنابراین باید استفاده از این نظرسنجی ها را برای مشتریان ساده کنید.
وجود لینک هایی مانند سایت، امضای ایمیل، آگهی ها ، کارت های تجاری بر روی صفحه گوگل مای بیزنس منجر به تکمیل نظرسنجی از سوی مشتریان می شود. درانتهای هر فروش یا تراکنش مشتریان را نسبت به تکمیل نظرسنجی تشویق نمایید. با ایجاد تمام فرصت های ممکن برای مشتریان نسبت به تکمیل نظرسنجی ، می توانید بصورت ویژه ای باعث افزایش نظرسنجی های شوید.
می توانید هرکاری در این زمینه انجام دهید، اما لطفا از خریداری نظرسنجی خود داری کنید. این روشی سریع برای قرارگرفتن در فهرست سیاه گوگل است. نظرسنجی های خریداری شده از سوی فیلترهای گوگل، انتخاب و احتمال حذف شدن پروفایل کسب و کار را افزایش می دهند.
درحالیکه که احتمالا بررسی رقبای محلی و تلاش برای سبقت گرفتن از آن ها، یکی از بهترین استراتژی ها به شمار می رود. عمل کردن از طریق چک لیست زیر، شما را در مسیری برای رتبه بندی بالاتر در بالای نتایج جستجوی محلی قرار خواهد داد.
پروفایل خود را بر روی گوگل مای بیزینس تایید کنید.
تاحد امکان پروفایل گوگل مای بیزنیس، را با اطلاعات بیشتری مانند جزییات، انجمن های طبقه بندی، تصاویر و ویدیوها تکمیل کنید.
نام و محل کسب و کار خود را در جایی مانند صفحه درباره ما، یا صفحه اصلی بر روی وب سایت در تگ های H1 و H2 قرار دهید. شاید بهترین مکان، قسمت فوتر وب سایت شما باشد.
نام کامل کسب و کار، آدرس و شماره ی تماس همراه با کد پیش شهر مربوط به کسب و کار را در جایی بر روی وب سایت قرار دهید.
با درک ویژگی الگوها برای کسب و کار محلی در URL زیر، از تگ های مناسب Scheam در مارک آپ و وب سایت استفاده کنید.
https://schema.org
مشتریان خود را نسبت به تکمیل نظرسنجی ها تشویق نمایید.
وب سایت خود را در فهرست مهم ترین دایرکتوری ها مانند Yelp، Yellow Pages ، CitySearch و غیره ثبت کنید. می توانید از ابزارهایی مانند Moz Local برای ثبت یک باره کسب وکار خود در تمام دایرکتوری های مهم استفاده کنید.
https://moz.com/local
به منظور اطمینان از داده های صحیح درمورد نام، آدرس و شماره تماس، فهرست بندی سایت خود را بررسی نمایید. این جزییات باید با فهرست های گوگل مای بیزینس، صفحه تماس و فهرست کسب و کار خارجی، یکسان باشد.
همانند سئو مرسوم، سئو محلی نیز به سرعت و در طی زمان در حال تغییر و پیچیده تر شدن است. به منظور اطلاعا از مهارت های مربوط به این حوزه باید نسبت به آخرین دانش موجود در این صنعت، به روز باشید. منابع زیر می توانند به عنوان مهم ترین منابع در مورد پیشرفت مهارت های سئو محلی به همه افراد علاقه مند توصیه شود.
https://moz.com/learn/local