احتمالا از فهمیدن عوامل موثر و مورد استفاده در الگوریتم گوگل ، متعجب خواهید شد. خوشبختانه تعدادی از رهبران این صنعت متوجه این موضوع شده اند و بطور منظم یافته هایشان را بر روی اینترنت منتشر می نمایند. با این مطالب انتشار داده شده می توان از دانش کاربردی مربوط به عوامل مورد استفاده ی گوگل در رتبه بندی سایت ها مطلع شد.
با وجود بروز رسانی های سالانه گوگل عواملی هستند که توسط متخصصین سئو کشف شده اند و هیچگاه هم تغییر نخواهند کرد و با شناخت و تمرکز بر روی آن ها می توانید سایت خود را جزو ده فهرست برتر گوگل قرار بدهید.
که البته درصورت برخورداری رقبا از ویژگی های بیشتر ممکن است آن ها در رتبه های برتری نسبت به سایت شما قرار بگیرند و البته عکس همین موضوع برای شما می تواند اتفاق بیافتد.
البته عوامل فوق به تنهایی کافی نمی باشند و باید دانش خود را در زمینه سئو افزایش بدهید. از همین رو موز که قبلا سئو موز نامیده می شد قدرت شناخته شده ای در صنعت سئو می باشد و با ترکیب داده ها و ایجاد نظرسنجی از سوی رهبران سئو جهان با انتشار یک نظرسنجی دوساله به ارائه آمارها و تحلیل های جزئی تر پیرامون چگونگی کارکرد کنونی گوگل می پردازد و آن را بصورت رایگان در اختیار عموم قرار می دهد.
https://moz.com/search-ranking-factors
همچنین می توانید با استفاده از این منابع نسبت به تغییرات این حوزه مطلع شوید، چراکه اغلب اطلاعات مرتبط با به روز رسانی های آتی ، از قبل اطلاع رسانی می شود.
عوامل فوق ، عامل های مهمی است که بر SERP شما تأثیر می گذارد. اما بیایید به ۵ عامل اصلی که روند سئو را برای سال جاری ذکر کرده ایم متمرکز شویم :
Google محبوبیت یک وب سایت را به عنوان یک عامل مهم رتبه بندی در نظر می گیرد که هنگام رتبه بندی یک صفحه باید در نظر بگیرد. تعداد بازدیدهای ماهانه به یک وب سایت به عنوان عامل رتبه بندی در رتبه بندی در Google ERP و سیگنال های رفتار کاربر مانند زمان صرف شده در سایت ، میزان گزاف گویی و صفحات در هر جلسه به طور قابل توجهی در رتبه بندی یک صفحه تأثیر می گذارد. می توانید وب سایت خود را با ایجاد محتوای جذاب محبوب کنید.
برای داشتن محتوای بیشتر ، باید مرتباً در موضوعات مختلف مربوط به شغل خود بنویسید. پیشنهاد من استخدام برخی نویسندگان برای پیروزی در دنیای رقابت آنلاین است.
گوگل بارگذاری بهتر را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی در نظر می گیرد و همچنین باعث می شود بازدید کننده زمان بیشتری را در سایت بگذراند. همچنین این یک تجربه خوب را فراهم می کند که منجر به احتمال تبدیل بهتر می شود و کاربر را از سایت راضی نگه می دارد.
Accelerated Mobile Pages (AMP) که توسط Google معرفی شده است ، می تواند زمان بارگیری محتوا را بر روی تلفن همراه بهینه کند. این ویژگی باعث می شود که بار محتوا با سرعت صاعقه انجام شود و استاندارد جدیدی را برای محتوای مبتنی بر موبایل معرفی کند. این ویژگی باعث می شود که بار محتوا با سرعت صاعقه انجام شود و استاندارد جدیدی را برای محتوای مبتنی بر موبایل معرفی کند.
روند جدید ایجاد اعتماد به Google است زیرا به شما کمک می کند در موتور جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. برای به دست آوردن این ، شما باید مجوز را در وب سایت خود برای به دست آوردن HTTPS فعال کنید. این مجوز به Google می گوید وب سایت شما امن است و برای معاملات امن است. از ژانویه سال ۲۰۱۹ ، اگر از جزئیات کارت اعتباری یا گذرواژه بپرسید ، Google Chrome در سایت های HTTP عنوان “امن نیست” را برای آن سایت برچسب گذاری می کند. اگر صاحب یک سایت تجارت الکترونیکی هستید ، از آنجایی که گوگل وب سایت شما را به مردم پیشنهاد می کند ، پس باید حتما امن باشد ، زیرا آن را معتبر می داند و قابل اعتماد است.
محتوا برای هر وبلاگ پادشاه است و حتی پس از به روزرسانی هنوز جای خود را حفظ می کند اما با فرآیندهای انتخاب بیشتر. برای توجه Google ، مطالبی را منتشر کنید که بی نظیر است و به سایت شما ارزش افزوده می دهد. با سیستم ردیابی جدید ، Google همچنین میانگین زمان صرف شده توسط یک بازدید کننده را محاسبه می کند. بنابراین با بهبود عمق محتوا فرصتی برای بازدید کننده فراهم کنید تا وقت بیشتری را در صفحه وب بگذارند.
درست است که صفحاتی که حجم بیشتری از مطالب دارند در مقایسه با محتوای کمتر رتبه بندی جستجو بالاتری دارند. به عنوان مثال ، بسیاری از وبلاگ نویسان یا نویسندگان به جای نوشتن چهار مقاله کوچک ، در حال نوشتن مقاله هایی به طول تقریبی ۲۰۰۰ کلمه هستند. همچنین ، صفحات با محتوای بالاتر در تعداد متفاوتی از کلمات کلیدی نمایه می شوند. SEO سنتی که از چگالی کلمه کلیدی در مقاله پیروی می کند ، به طور قابل توجهی در یک رتبه در گوگل SERP بهبود نیافته است. با این حال ، برخی از صفحات رتبه بندی برتر شامل قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان ، بدنه و برچسب های متا هستند.
اکثر مخاطبان از سیگنال های اجتماعی مانند Facebook ، Twitter ، LinkedIn و غیره ناشی می شوند بنابراین با تمام این شبکه ها به روز شوید و مرتباً مطالب خود را در آن صفحات ارسال کنید. مصرف کنندگان برای بررسی مارک ها ، به روزرسانی ها و غیره ، رسانه های اجتماعی را بررسی می کنند که بیشتر محبوبیت یک برند از آنها ناشی می شود و میزان مخاطبان در این سیستم عامل ها نامحدود است. بنابراین این را به عنوان روند سئو در نظر بگیرید.
اگر در این روند سئو قوی باشید ، می توان موفقیت را یافت. روی سناریوهای متغیر و عواملی که در رتبه بندی Google تأثیر می گذارد متمرکز شوید. بنابراین بدون تأخیر بیشترین بهره را از آن ببرید و روش های موجود در تجارت خود را برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود درج کنید.