با حجم وسیع اطلاعاتی که این روزها در مورد اهمیت محتوا و سیگنالهای شبکه های اجتماعی برای بهینه سازی وبسایت و تاثیر اون بر روی سئو منتشر میشه، خیلی بعید نیست که یکی از مهمترین و پایه ای ترین موارد سئو یعنی “تحقیق کلمات کلیدی” فراموش بشه! واقعا اغراق نیست اگر بگیم بدون تحقیق کلمه کلیدی، بهینه سازی وب سایت معنا نداره! پس دلیل اهمیت کلمه کلیدی در موفقیت سئو و بهینه سازی وب سایت کاملا مهم می باشد.
کلمات کلیدی برای کمپین های بهینه سازی وبسایت، مثل یه جور قطب نما میمونن که به ما میگن کجاها باید بریم، چقدر بریم و داریم درست میریم یا اشتباه.
همچنین کاری که تحقیق کلمات کلیدی برای ما انجام میده، شکل دادن به افکار، ترس ها و خواسته های ما از کمپین سئومون هست. در واقع تو قرن بیست و یکم، تحقیق کلمات کلیدی همون “تحقیق بازار” به حساب میاد.
برای سود بردن از کلمات کلیدی، باید اول بتونین پیداشون کنید و ازشون استفاده کنین.
اگه شما تو هنر پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب به درجه استادی رسیده باشین، نه تنها از ترافیک ورودی گوگل بیشتر بهره مند میشین، بلکه تو شناخت مخاطب و مشتری هاتون، خیلی جلوتر از رقبا هستین. چون میدونین مشتری ها دقیقا دنبال چی میگردن.
به دو دلیل می توان گفت که کلمات کلیدی ، مهم ترین گام و نقش را در هر پروژه ی سئو دارا می باشند :
اغلب وبمسترها ، برای تصمیم گیری در مورد میزان موفقیت هر پروژه ای سئو با این دو ریسک مواجه می شود.
در این مقاله قصد داریم به چگونگی جلوگیری از وقوع ریسک ها و همینطور یافتن بهترین کلمات کلیدی را ارائه بدهیم. نخست باید به تعریف دقیق کلمه کلیدی بپردازیم .
اگر یک کاربر تازه کار سئو هستید ، احتمالا از تعریف دقیق کلمه کلید منعجب خواهید شد.
در واقع یک کلمه کلیدی ، هرعبارتی است که تمایل دارید سایت با آن کلمه ، در نتایج جستجو گوگل رتبه بندی شود. کلمات کلیدی می توانید به صورت تک کلمه ای یا ترکیبی از کلمات باشند. در صورتیکه به دنبال انتخاب یک تک کلمه هستید ، بهتر است بدانید که یافتن یک تک کلمه به عنوان کلمه کلیدی ، کار دشواری است. تک کلمه ها بسیار رقابتی هستند و استفاده از آن ها برای قرار گرفتن در رتبه بندی برتر ، کار مشکلی می باشد و نیاز به صبر بسیار بالایی دارد.
در اینجا برخی از کلمات کلیدی متفاوت آورده شده است که می توانید برای رتبه گرفتن در گوگل از آن ها استفاده کنید.
کلمات کلیدی با دنباله طولانی : کلمات کلیدی به سه یا بیش از سه عبارت ، مانند فیلم های کلاسیک آکیرا کرواسی
کلمات کلیدی هدایتی : کلمات کلیدی مورد استفاده برای تعیین یک برند یا وب سایت ، فیسبوک ، یوتیوب یا لرن پارسی ، نمونه هایی از این کلمات هستند.
کلمات کلیدی اطلاعاتی : کلمات کلیدی مورداستفاده برای یافتن یک موضوع خاص ، این دسته ، کلمات کلیدی را در بر می گیرند که با “چگونه …” یا “کدامیک بهترین هستند” آغاز می شوند.
کلمات کلیدی تجاری : کلمات کلیدی وارد شده در گوگل توسط مشتریانی که خواهان کامل کردن یک فعالیت تجاری هستند ، مانند خرید آنلاین مانتو مجلسی و …
در بیشتر موارد ، انتخاب کلمات کلیدی تک کلمه ای یا هدایتی برای برندهای دیگر یک موضوع رقابتی محسوب می شوند و ارزش صرف زمان و تلاش را ندارد. بطور کلی با وجود ترافیک بالا ، وجود آن ها منجر به فروش نخواهد شد. از سویی دیگر ، برای بیشتر پروژه های سئو کلمات کلیدی با دنباله طولانی ، اطلاعاتی و تجاری ، کلمات کلیدی مناسبی می باشند. بطوری که منجر به افزایش بازدید مشتریان می شوند.