به عنوان یک کارآفرین تجارت الکترونیک که SEO را انجام می دهد ، ممکن است جنبه های مختلف فروشگاه آنلاین خود را مانند توضیحات محصول یا تصاویر خود را بهینه کرده باشید . با این حال ، تا زمانی که توضیحات متا دیسکریپشن صفحات وب خود را بدرستی ننویسید ، کار شما ناقص است.
توضیحات متا برای سئوی داخلی بسیار مهم است ، بنابراین بهینه سازی آنها برای خوانندگان و موتورهای جستجو بسیار مهم است. در زیر ، نحوه عملکرد توضیحات متا را توضیح می دهیم و راهنمای نوشتن توضیحات متا را ارائه می دهیم که به فروشگاه یا سایت آنلاین شما کمک می کند.
در پایان این پست ، شما با تمام دانش SEO مورد نیاز برای ایجاد توضیحات متا قانع کننده خود آشنا خواهید شد.
توضیحات متا قطعه ای از متن است که محتوای صفحه را تا ۱۶۰ کاراکتر خلاصه می کند. وقتی از موتورهای جستجو مانند Google استفاده می کنید ، احتمالاً قبلاً توضیحات متا را دیده اید.
هر زمان که یک عبارت جستجو را در Google وارد می کنید ، یک SERP (صفحه نتایج موتورهای جستجو) به شما ارائه می شود. در این SERP نتایج مختلفی را پیدا می کنید که مربوط به عبارت جستجوی شما است. در زیر ، ما تصویری را قرار داده ایم که گزیده ای از SERP برای ” لرن پارسی” را نشان می دهد.
در اینجا متوجه می شوید که دو ویژگی اصلی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. ابتدا متن آبی است که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، که به عنوان “برچسب عنوان” شناخته می شود. عملکرد تگ عنوان نشان دادن عنوان صفحه است. در زیر این توضیحات متا را مشاهده می کنید ، که عملکرد ساده ای دارد – کشیدن بازدیدکنندگان از موتورهای جستجو برای کلیک روی پیوند شما.
طول ایده آل توضیحات متا ۱۵۵-۱۶۰ کاراکتر است. اگرچه برای بالاتر از ۱۶۰ نویسه مجازاتی در نظر گرفته نمی شود ، اما موتورهای جستجو معمولاً قطعات را به محدوده کاراکترهای ذکر شده محدود می کنند. می توانید از ابزاری مانند www.charactercountonline.com برای شمارش تعداد کاراکترهای متا توضیحات خود استفاده کنید.
به عنوان صاحب یک فروشگاه ، شما می خواهید تمام تلاش خود را انجام دهید تا محصولات خود را در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهید. توضیحات متا به شما کمک می کند تا میزان کلیک خود را از سه منبع اصلی – نتایج موتورهای جستجو ، اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی و نشانک های اجتماعی – افزایش دهید. در هر سه این منابع ، توضیحات متا می تواند اطلاعات بیشتری در مورد صفحه ارائه دهد و به شما در جلب توجه خواننده کمک کند.
اگرچه موتورهای جستجو تأیید کرده اند که از توضیحات متا به طور مستقیم در الگوریتم رتبه بندی استفاده نمی کنند ، اما گوگل از CTR یک صفحه (نرخ کلیک) استفاده می کند تا میزان مطابقت صفحه وب شما با عبارت جستجو را ارزیابی کند. از آنجا که توضیحات متا واقعاً به شما در افزایش CTR صفحه وب شما کمک می کند ، آنها راهی عالی برای افزایش رتبه Google شما هستند.
هنگامی که رتبه بالاتری در Google دارید ، بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت. بازدیدکنندگان بیشتر از فروشگاه شما به معنای مشتریان بالقوه بیشتر است ، به این معنی که شما نیز شانس بیشتری برای فروش دارید. از این گذشته ، ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال در Google وجود دارد!
اکنون که عملکرد توضیحات متا را پوشش داده ایم ، وقت آن است که نحوه نوشتن توضیحات متا را توضیح دهیم که باعث افزایش ترافیک فروشگاه آنلاین شما می شود .
توجه به این نکته ضروری است که بین توضیحات متا برای صفحه اصلی و صفحات محصول تفاوت هایی وجود دارد. ما یک راهنمای ساده برای ایجاد توضیحات متا برای صفحات اصلی و صفحات محصول ایجاد کرده ایم:
وقتی در حال نوشتن توضیحات متا برای صفحه اصلی خود هستید ، باید پیام کلی کسب و کار خود را فقط در ۱۶۰ کاراکتر منتقل کنید. این قطعاً یک کار دشوار است ، حتی اگر شما یک نویسنده با تجربه باشید.
به عنوان یک قاعده کلی ، همیشه ایده خوبی است که توضیحات ساده متا را حفظ کنید ، در حالی که دلیل قانع کننده ای برای کلیک بر روی صفحه ارائه می دهید. هنگامی که مشتریان احتمالی شما از Google استفاده می کنند – آنها فقط کپی متا توضیحات جذاب شما را می بینند و سپس روی پیوند کلیک می کنند.
اگر می توانید نام تجاری خود را در کمتر از ۱۶۰ کاراکتر خلاصه کنید ، می توانید از CTA (Call To Action) نیز استفاده کنید .
بهینه سازی توضیحات متا صفحه محصول با ایجاد توضیحات متا صفحه اصلی کمی متفاوت است.
به جای انتقال چشم انداز نام تجاری خود فقط در ۱۶۰ کاراکتر ، باید مشتریان بالقوه را در مورد مزایایی که در صورت کلیک روی صفحه محصول شما دریافت می کنند ، آگاه کنید.
ایده بسیار خوبی است که نقاط فروش منحصر به فرد محصول خود را در توضیحات متا قرار دهید ، زیرا این امر به احتمال زیاد باعث جذب مشتریان بالقوه می شود.
در اینجا یک مثال عالی از توضیحات متا صفحه محصول در زیر آورده شده است:
در اینجا می توانید یک توضیح فوق العاده برای صفحه محصول پروتئین Myprotein مشاهده کنید. بلافاصله محصول و کلمه کلیدی ذکر شده را مشاهده خواهید کرد – این برای اهداف SEO عالی است. اگر این نوارهای پروتئینی را انتخاب کنید ، بلافاصله فایده ای را خواهید داشت. آنها به عنوان “میان وعده غذایی مناسب” توصیف می شوند که دقیقاً همان چیزی است که کسی که به دنبال پروتئین است به دنبال آن است.
همچنین در انتهای توضیحات متا متوجه خواهید شد که آنها “طیف بی نظیری از نوارها ، کوکی ها و …” را نوشته اند ، زیرا لیست ناقص است ، مشتریان احتمالی احتمالاً از صفحه دیدن می کنند تا اطلاعات مفقود شده را بیابند.
این که آیا در حال نوشتن توضیحات متا برای صفحه اصلی فروشگاه خود هستید یا صفحه محصول پرفروش ، می توانید از این مثالها به عنوان الهام استفاده کنید.
نکته مهم: اگر هنوز توضیحات متا برای صفحات وب خود ایجاد نکرده اید ، نگران نباشید – Google به طور خودکار برای هر صفحه یک توضیح ایجاد می کند.
توضیحات متا که توسط الگوریتم گوگل تنظیم شده است ، به سادگی متنی را که قبلاً در صفحه شما وجود دارد نمایش می دهد. در حالی که استفاده از این توضیحات متا به طور خودکار ایجاد شده کافی است ، این وظیفه شما به عنوان یک کارآفرین تجارت الکترونیک است که مطمئن شوید فروشگاه شما از مابقی سایت ها متمایز است. توضیحات متای خود را ایجاد کنید تا بتوانید CTR خود را افزایش داده و آن صفحه را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنید.
یک ابزار پیش نمایش توضیحات متا به شما امکان می دهد قبل از انتشار صفحه پیوند خود را در SERP ببینید. اگر به دنبال تقویت SEO وب سایت خود هستید ، این ابزارها ضروری هستند. در اینجا چند ابزار پیش نمایش توضیحات رایگان وجود دارد که می توانید از آنها برای کامل کردن توضیحات متا وب سایت خود استفاده کنید.
Portent یک ابزار پیش نمایش ساده توضیحات متا ایجاد کرده است که می توانید به راحتی از آن برای تمرین و کامل کردن توضیحات متا صفحه خود استفاده کنید. هنگامی که از این ابزار استفاده می کنید ، باید تگ عنوان ، توضیحات متا ، نشانی اینترنتی و کلمات کلیدی موردنظر برای بهینه سازی را وارد کنید. هنگامی که این اطلاعات را ارائه کردید ، نمایی از ظاهر صفحه در SERP به شما داده می شود.
ابزار پیش نمایش توضیحات ToTheWeb دارای دو عملکرد است که هر دو برای سئو کارها فوق العاده هستند. اولین عملکرد به شما امکان می دهد URL صفحه خود را وارد کنید و سپس چشم اندازی از نحوه ظاهر شدن صفحه در SERP به شما ارائه می شود. دومین کارکرد ابزار ، ویرایشگر توضیحات متا است – می توانید از این ابزار برای ویرایش و بهینه سازی توضیحات متای صفحه خود استفاده کنید. هنگامی که به یک توضیح متا قاتل رسیدید ، می توانید صفحه خود را به روز کرده و از مزایای آن استفاده کنید.
البته افزونه های سئویی مانند Yoast Seo هم در وردپرس ، توانایی کنترل راحت متای توضیحات را برای هر صفحه در سایت به شما می دهند.
وقتی یک فروشگاه آنلاین را برای موتورهای جستجو بهینه می کنید ، ضروری است که مخاطبان تلفن همراه را در نظر بگیرید. تخمین زده می شود که حدود ۶۹ درصد از کل کاربران اینترنت از موبایل برای تحقیقات محصولات استفاده می کنند و این رقم در آینده افزایش می یابد.
هنگام ایجاد توضیحات متا برای صفحات خود ، ایده خوبی است. توصیه می کنیم هنگام ایجاد توضیحات متای خود از Yoast استفاده کنید – آنها دکمه هایی روی ابزار خود دارند که به شما امکان می دهد بین توضیحات متای تلفن همراه و کامپیوتر جابجا شوید.
هنگام ایجاد توضیحات متا برای مخاطبان تلفن همراه ، سعی کنید اطمینان حاصل کنید که برچسب های عنوان شما در محدوده ۴۰-۶۰ کاراکتر نگهداری می شوند و توضیحات متا شما کمتر از ۹۰ کاراکتر است. دلیل این امر این است که تعداد کمتر کاراکتر در SERP تلفن همراه نمایش داده می شود ، زیرا اندازه صفحه نمایش نیز کوچکتر است.
اکنون شما آماده شروع به ایجاد توضیحات متای خود هستید – تبریک می گوییم!
مهم نیست که شما در حال حاضر یک نویسنده SEO ماهر هستید یا اولین بار است که یک صفحه وب را بهینه می کنید ، هنگام ایجاد توضیحات متا خود ، بهترین تکنیک های نوشتن را خواهید آموخت. درست قبل از اینکه خودتان به توضیحات متا بپردازید ، ما لیستی از ۶ نکته ایجاد کرده ایم که به شما در بهینه سازی توضیحات متا و افزایش CTR برای فروشگاه شما کمک می کند:
مردم از موتورهای جستجو مانند Google برای یافتن پاسخ استفاده می کنند. مهم نیست که سوالی که آنها می پرسند این است که “تابستان برلین گرم است؟” یا ” چگونه می توان با اینستاگرام ثروتمند شد؟ ” – اگر بتوانید در توضیحات متای خود به سوال کاربر پاسخ دهید ، می توانید خوانندگان جذاب را مجبور کنید تا بر روی محتوای شما کلیک کنند.
هنگام نوشتن توضیحات متا ، ضروری است که کپی نه تنها مربوط به برچسب عنوان باشد ، بلکه به عبارت جستجویی که کاربر به آن علاقه دارد نیز مرتبط باشد. اگر عینک آفتابی می فروشید و توضیحات متای شما شامل اطلاعات در مورد کیف های دستی است ، مخاطبان شما گیج می شوند و بعید است روی صفحه شما کلیک کنند.
هنگام نوشتن توضیحات متا ، ۶۰ کاراکتر واقعاً کار چندانی ندارند. هنگامی که درباره پیام مورد نظر خود تصمیم گرفتید ، سعی کنید تا آنجا که می توانید آن را در محدوده کاراکترها قرار دهید. هر کلمه باید به دلایلی وجود داشته باشد و این باید دلیلی برای بهبود CTR شما باشد.
مطالعات نشان می دهد که از هر ۱۰ کاربر ۸ نفر در صورت داشتن یک نسخه قانع کننده روی صفحه شما کلیک می کنند. از این اطلاعات استفاده کنید و بهترین عناوین صفحه را که می توانید ایجاد کنید – واقعاً به فروشگاه شما کمک می کند تا ترافیک ایجاد و ایمن کند.
ایده خوبی است که CTA (Call To Action) را در توضیحات متای خود قرار دهید. CTA مانند “اکنون بخر” یک دستور مستقیم است که ممکن است کاربران شما را تشویق به اقدام و خرید محصول از فروشگاه شما کند.
همیشه بهتر است هنگام نوشتن توضیحات متای خود از صدای فعال استفاده کنید. به جای استفاده از زبانی مانند “همه بهترین سبک ها در اینجا یافت می شوند” ، از “پیدا کردن بهترین سبک ها” استفاده کنید.
اکنون شما آماده نوشتن توضیحات فوق العاده برای فروشگاه آنلاین خود هستید! شما می توانید از نکات و ترفندهای ذکر شده در این مقاله برای ایجاد ترافیک بیشتر به فروشگاه تجارت الکترونیکی خود استفاده کنید.
به طور خلاصه ، در اینجا همه مراحل نوشتن توضیحات متا دیسکریپشن خوب متا آمده است:
امیدواریم که این مقاله در رابطه با نوشتن توضیحات متا دیسکریپشن برای شما مفید قرار گرفته شده باشد.