بازیار ورکبازیار ورکبازیار ورکبازیار ورک
  • اخبار تکنولوژی
  • طراحی وب
    • وردپرس
    • آموزش HTML
  • آموزش آفیس
    • word
    • Excel
    • Powerpoint
  • آموزش گرافیک
    • فتوشاپ
    • آموزش عکاسی
    • ویرایش فیلم
    • ویرایش عکس
    • سه بعدی و انیمیشن
  • سئو
  • معرفی نرم افزار
  • مجله موفقیت
  • مجله کسب و کار
  • ترفندها
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
ادغام دو سند در Word
نحوه ادغام دو سند در Word
اکتبر 9, 2022
اضافه کردن واترمارک به ورد
اضافه کردن واترمارک به ورد
اکتبر 9, 2022

بازیابی فایل از دست رفته ورد (تمامی نسخه های آفیس)

بازیابی فایل از دست رفته ورد

اگر از Microsoft Word استفاده می کنید ، احتمال دارد که بخواهید هر چند دقیقه روی نماد ذخیره سازی کلیک کنید. با این وجود ، هر چقدر هم که نظم داشته باشید ، همیشه احتمال از دست دادن کار وجود دارد. این که آیا مقصر قطع برق ، خراب شدن نرم افزار یا صرفاً حواس پرتی است ، آرام باشید. چندین روش مختلف برای بازیابی فایل از دست رفته ورد وجود دارد.

بازیابی فایل از دست رفته ورد ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹

بازیابی فایل از دست رفته ورد

نسخه های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ مایکروسافت ورد دارای ویژگی داخلی است که برای بازیابی اسناد ذخیره نشده طراحی شده است. Fire up Word را بزنید ، روی برگه “File” کلیک کنید و “Manage Document” را انتخاب کنید. این کار شما را به پنل Info می رساند. در اینجا ، شما باید بر روی دکمه ای با عنوان “Manage Document” کلیک کنید تا یک لیست کشویی با چند گزینه تولید شود. “Recover Unsaved Documents” را انتخاب کنید تا پنجره جدیدی را نشان دهید که لیستی از اسناد Word ذخیره نشده را به شما نشان می دهد. اگر چیزی که به دنبال آن هستید لیست شده است ، پیش بروید و آن را باز کنید. پس از باز شدن سند ، فراموش نکنید که آن را ذخیره کنید.

بازیابی فایل از دست رفته ورد ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰

اگر از نسخه قدیمی Microsoft Word استفاده می کنید ، می توانید از این برنامه برای جستجوی نسخه پشتیبان از سند گمشده خود استفاده کنید.

۱. برای شروع ، Word را باز کرده و روی برگه File (در صورت استفاده از Word 2010) یا دکمه Office Start (در صورت استفاده از Word 2007) کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  آموزش قرار دادن تصویر در اکسل

۲. از اینجا ، “Open” را انتخاب کنید. با این کار یک پنجره Windows Explorer باز می شود. مکانی را که آخرین بار سند مورد نظر را ذخیره کرده اید ، انتخاب کنید. برای بیشتر افراد این مکان “My Documents” خواهد بود.

پنجره ریکاوری ورد 2010 و 2007

۳. در کنار جعبه متن “File Name” ، لیست کشویی انواع فایل ها را مشاهده می کنید. به طور پیش فرض ، “All Word Documents” انتخاب می شود. در عوض ، “All file types” را انتخاب کنید. پرونده های پشتیبان دارای نام “Backup of (name of document)” هستند.

۴. یکی را که در صورتحساب متناسب است ، پیدا کنید ، آن را باز کنید و آن را به درستی ذخیره کنید.

فایلهای Word موقت را پیدا کنید

اگر روش های ذکر شده در بالا کار نمی کنند ، شما مجبورید برای بازیابی سند خود به روش های بیشتری متوسل شوید. در این حالت برای بازیابی داده های از دست رفته خود باید به ترکیب پرونده های موقت متوسل شوید. پرونده های موقت فایلهایی هستند که هنگام ایجاد یک پرونده جدید ، برای حاوی اطلاعات موقت ساخته شده اند. اگر کل سند Word خود یا حتی بخشی از آن را گم کرده اید ، احتمال دارد که اطلاعات گمشده از یک پرونده موقتی قابل نجات باشد. پرونده های موقتی با پسوند پرونده “.tmp” به پایان می رسند.

فایلهای موقت Word

برای یافتن این پرونده ها ، با کلیک کردن بر روی دکمه Start شروع کنید. توجه داشته باشید که کاربران ویندوز ۱۰ می توانند به سادگی تایپ کردن در جعبه جستجو جاسازی شده در نوار کار را شروع کنند. در کادر جستجو ، “tmp.” را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. اما اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید ، باید “٪ temp٪” را تایپ کنید.

بیشتر بخوانید  آموزش طراحی فلوچارت در Word

با این کار پنجره ای باز می شود که تمام نتایج را نشان می دهد. به مرور بروید و به دنبال پرونده هایی بروید که همان تاریخ و زمانهایی را که سند خود را ویرایش کرده اید باشید. از طرف دیگر ، برخی از پرونده های موقتی با کاراکتر tilde (˜) شروع می شوند. برای یافتن این پرونده ها ، مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید و “tmp.” را جایگزین “˜” کنید.

اگر پرونده موقت پیدا کردید که گمان می کنید آنچه را که می خواهید داشته باشد اما به نظر نمی رسد که آن را باز کند ، ممکن است با یک پرونده آسیب دیده سر و کار داشته باشید. خوشبختانه ، این پایان جهان نیست. مایکروسافت مستندات مفصلی درباره نحوه برخورد با پرونده های آسیب دیده و نحوه بازیابی اطلاعات از آنها دارد.

برای جلوگیری از دست دادن فایل های ورد ، AutoSave و AutoRecover را تنظیم کنید

برای صرفه جویی در دردسرهای این چنینی ، می توانید Word را پیکربندی کنید تا مطمئن شوید که هیچ کار غیرقابل ذخیره ای را از دست نمی دهید. برای انجام این کار ، Microsoft Word را باز کنید ، روی برگه “File” کلیک کنید و “Options” را انتخاب کنید. اگر Word 2007 را دارید ، بر روی دکمه Office Start کلیک کرده و روی دکمه دارای عنوان “Word Options” کلیک کنید.

فعال کردن AutoSave ورد

در پنجره جدیدی که باز می شود ، در ستون سمت چپ روی “Save” کلیک کنید. گزینه ای با عنوان “Save AutoRecover information every ** minutes” مشاهده خواهید کرد. اول و مهمترین نکته این است که با بررسی کادر کنار آن ، این گزینه را فعال کنید.

بیشتر بخوانید  آموزش ایجاد کتاب در Word

در مرحله بعد ، شما می خواهید فرکانس را تنظیم کنید که Word یک نسخه پشتیبان از “AutoRecover” از سند خود را ذخیره می کند. پیش فرض هر ده دقیقه است. با این حال ، شما می توانید آن را بر روی هر آنچه احساس راحتی می کنید تنظیم کنید. علاوه بر این ، شما همچنین می توانید مکان های ذخیره فایل های پشتیبان AutoRecover خود را تغییر دهید تا دسترسی آنها راحت تر باشد.

فعال کردن AutoSave ورد

اگر اشتراک Office365 دارید ، می خواهید ویژگی AutoSave را پیکربندی کنید. خوشبختانه ، فعال کردن آن بسیار آسان است. فقط کافی است گزینه AutoSave را در گوشه سمت چپ بالای پنجره Microsoft Word جستجو کنید و مطمئن شوید که روشن است. سپس AutoSave هرگونه تغییر در سند خود را در زمان واقعی ذخیره می کند.

با این حال ، توجه داشته باشید که ویژگی AutoSave تنها در صورتی ذخیره خواهد شد که پرونده شما در OneDrive یا بستر مشترک SharePoint ذخیره شود. سرانجام ، اگر از Word Online استفاده می کنید ، لازم نیست کاری انجام دهید. تمام تغییراتی که ایجاد می کنید بطور خودکار ذخیره می شوند.

 

آیا تاکنون یک thdg Microsoft Word از دست داده اید؟ آیا توانستید آن را بازیابی کنید؟ امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید مشکل خود را حل کرده باشید.

تعداد بازدید: 289
اشتراک گذاری
0
سر دبیر
سر دبیر

پستهای مرتبط

افزودن تصاویر به Header
اکتبر 28, 2022

آموزش افزودن تصاویر به Header یا Footer در Word


ادامه مطلب
طراحی فلوچارت در Word
اکتبر 28, 2022

آموزش طراحی فلوچارت در Word


ادامه مطلب
آموزش ایجاد کتاب در Word
اکتبر 28, 2022

آموزش ایجاد کتاب در Word


ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پربازدید

  • آموزش preloader آموزش preloader در وردپرس (415)
  • یادگیری برنامه نویسی بهترین بازی‌ها برای یادگیری برنامه نویسی را بشناسید (337)
  • ویندوز ۱۲ تصویر رابط کاربری ویندوز ۱۲ به‌طور اتفاقی لو رفت (307)
  • آموزش ایجاد و مدیریت فهرست مطالب در Word (303)
  • آموزش ایجاد کتاب در Word آموزش ایجاد کتاب در Word (302)
  • بازیابی فایل از دست رفته ورد بازیابی فایل از دست رفته ورد (تمامی نسخه های آفیس) (289)
  • محیط نرم افزار Word 2016 آشنایی با محیط نرم افزار Word 2016 (284)
  • ۵ تا بهترین افزونه کروم برای وردپرس ۵ تا بهترین افزونه کروم برای وردپرس (278)
  • ایموجی ها در فتوشاپ ایموجی ها در فتوشاپ (275)
  • رمز ورود وب سایت وردپرس چگونه رمز ورود وب سایت وردپرس خود را تغییر دهیم ؟ (258)
© 2022 bazyarwork by آورنگ | All Rights Reserved | Powered by WordPress