بازیار ورکبازیار ورکبازیار ورکبازیار ورک
  • اخبار تکنولوژی
  • طراحی وب
    • وردپرس
    • آموزش HTML
  • آموزش آفیس
    • word
    • Excel
    • Powerpoint
  • آموزش گرافیک
    • فتوشاپ
    • آموزش عکاسی
    • ویرایش فیلم
    • ویرایش عکس
    • سه بعدی و انیمیشن
  • سئو
  • معرفی نرم افزار
  • مجله موفقیت
  • مجله کسب و کار
  • ترفندها
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
لینک سازی ویدیویی
لینک سازی ویدیویی
نوامبر 13, 2022
محتوای تکراری در سئو
استفاده از محتوای تکراری در سئو
نوامبر 13, 2022

ارزش تجاری کلمه کلیدی

ارزش تجاری کلمه کلیدی

چطور ارزش تجاری کلمه کلیدی رو تعین کنیم؟

نذاشتن وقت کافی روی پیدا کردن ارزش تجاری کلمه کلیدی یکی از اشتباهات رایج سئو کارها در تحقیق کلمات کلیدی می باشد، وقتی شما زمان لازم را برای پیدا کردن کلمه کلیدی که ارزش تجاری بالایی دارد می گذارید بدون شک بهتر می توانید بر روی محصولات و خدمات یا اهدافی که از سئو دارید برنامه ریزی نمایید.

در حقیقت اکثر متخصصان سئو رو این نکته توافق دارن که وقتی قراره کلمه کلیدی انتخاب کنیم، ارزش تجاری خیلی مهمتر از حجم جستجو هستش.

یه قصه کوچیک میگم در تایید این فرمایش خودم …

یکی از اولین وبسایت هایی که راه انداختم، ماهیانه بیشتر از ۶۰۰۰۰ بازدید کننده داشت همشم از طریق سرچ گوگل.

حدس بزنین این سایت در ماه چقدر برام درآمد زایی داشت؟

  • ۱۰ میلیون تومن؟
  • ۲۵ میلیون تومن؟
  • ۴۰ میلیون تومن؟

نظرتون راجع به ۴۰ هزار تومن چیه؟

بله، دقیقا ۴۰ تا هزار تومنی ناقابل!

چرا سایت بیشتر از این درآمدزایی نداشت؟ خوب، اون موقعی که داشتم کلمات کلیدی سایت رو انتخاب میکردم، کلا روی حجم جستجو فوکِس کرده بودم (تلفظ درستش همین شکلیه که نوشتم) و اصلا توجهی به ارزش تجاری نداشتم.

معنیش این بود که ۱۰۰ % ورودی سایتم به خاطر کلمات کلیدی اطلاعاتی بود و کسایی وارد سایت میشدن که دنبال کسب اطلاعات بودن.

همونطور که تو این بخش از آموزشمون یاد میگیرین،خیلی سخت میشه ورودی هایی که دنبال کسب اطلاعات هستن رو تبدیل به مشتری های دست به نقد کرد.

اما خبرهای خوبی هم هست …

خوشبختانه با یکم تحقیق و تفحص، میشه به کلمات کلیدی ای دست پیدا کرد که خریدارها با اونها جستجو میکنن.

و وقتی وبسایتتون رو مقابل این آدما قرار بدین، تبدیل کردنشون به مشتری و فروش محصول بهشون مثل آب خوردن میمونه.

بیشتر بخوانید  عیب یابی مشکلات رایج سئو و نحوه برطرف کردن آن ها

حالا وقتشه بدون هیچ مقدمه ای بهتون نشون بدم چطور میشه کلمات کلیدی با نرخ تبدیل بالا رو برای کسب و کارتون پیدا کنین.

ارزش تجاری : چهار گروه برای کلمات کلیدی

وقتی بحث ارزش تجاری پیش میاد، همه میلیونها کلمه کلیدی ای که تو دنیا وجود دارن میتونن تو چهار گروه دسته بندی بشن:

۱ – کلمات “همین حالا بخرید”

۱ – کلمات “همین حالا بخرید”

این کلمات رو کسایی توی جستجوشون استفاده میکنن که همین الان کارت بانکیشون تو دستشونه و تا چند دقیقه دیگه میخوان خرید کنن.

کلماتی که میتونن بخشی از این گروه باشن:

  • خرید
  • کوپن
  • تخفیف
  • فروش
  • ارسال

مثالهایی از کلمات “همین حالا بخرید” در دنیای واقعی : “تخفیف بلیط کنسرت”، “خرید آنلاین کتاب”، “ارسال گل به ایران”، “فروش اقساطی خودرو” و …

همونطور که قبلا گفتم و شما هم احتمالا میتونین تصور کنین، این کلمه ها حجم جستجوی بالایی ندارن ولی خیلی بی نقص بیننده سایت رو به مشتری تبدیل میکنن و برای سایت شما (و البته خود شما) سود آوری بالایی دارند.

۲ – کلمه های محصول

کلمات کلیدی محصول، سرچ هایی هستن که روی دسته بندی مشخصی از محصولات، نام برند، یا خدمات تمرکز دارن. مردمی که از کلمات کلیدی محصول برای جستجوهاشون استفاده میکنن، یه مرحله قبل تر از مردمی هستن که با کلمات “همین حالا بخرید” جستجو میکنن.

به بیان دیگه، اینها هم نرخ تبدیل خوبی دارن (بیشترشون از حالت بیننده سایت، به مشتری تبدیل میشن) ولی نه به خوبیه گروه “همین حالا بخرید” (اونا دست به نقد آماده خرید کردنن).

کلمه های محصول میتونن شامل اینها باشن:

  • پیشنهاد ویژه
  • بهترین
  • ۱۰ برتر (شاید فکر میکنین تو سرچ فارسی جواب نمیده، ولی توصیه میکنم امتحانش کنین)
  • اسم یه برند مشخص (“سامسونگ” یا “سونی”)
  • اسم یه محصول مشخص (“گالاکسی سامسونگ” یا “مک بوک پرو”)
  • دسته بندی محصول (“هاست وردپرس” یا “کفش تنیس”)
  • ارزان
  • مقایسه
بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد لینک های مخفی

کلمه هایی مثل “ارزان” رو دست کم نگیرین. اتفاقا نرخ تبدیل همچین کلمه هایی خیلی خوبه.

برای مثال کسی که دنبال “لپ تاپ ارزان” میگرده، تصمیمشو برای خرید لپ تاپ گرفته، فقط داره دنبال یه چیزی میگرده که در حد بودجش باشه. یا حتی رنج قیمت هم میتونه کمک کننده باشه؛ “تمام لپ تاپ های زیر ۲ میلیون”

۳ – کلمات کلیدی اطلاعاتی

عمده کلمات کلیدی ای که جستجو میشن، کلمات کلیدی اطلاعاتی هستن. همونطور که میتونین تصور کنین، آدمایی که دنبال اطلاعات هستن رو خیلی سخت میشه به مشتری تبدیل کرد.

ولی با این حال نمیشه از این دسته از کلمات کلیدی چشم پوشی کرد. چون حجم وسیعی از جستجوها شامل این دسته از کلمات هستن.

کلمات کلیدی اطلاعاتی میتونن شامل اینها باشن:

  • چطور
  • چگونه
  • بهترین روش
  • روش های
  • نحوه

بهترین روش استفاده از کلمات کلیدی اطلاعاتی اینه که کلماتی رو پیدا کنین که حجم جستجوی بالا و رقابت پایینی دارن.

بعدش هر چقدر که میتونین از این بازدیدکننده ها به لیست ارسال ایمیلتون اضافه کنین. یعنی یه کاری کنین که عضو خبرنامه ایمیلی وب سایتتون بشن. اینجوری با ارسال ایمیل های مرتبط به موضوع مورد علاقه اونها در فواصل زمانی مشخص، وب سایتتون رو گوشه ذهنشون حک میکنین تا هر موقع خواستن خرید کنن اول به شما فکر کنن.

۴ – کلمات کلیدی سَرِ کاری

خیلی بعیده که بشه سرچ کننده! این نوع از کلمات کلیدی رو تبدیل به مشتری کرد. حداقل در آینده نزدیک این امکان وجود نداره.

اینها مثالهایی از این نوع کلمات کلیدی هستن:

  • رایگان
  • Torrent
  • دانلود
  • مجانی …
بیشتر بخوانید  بهترین url برای سئو

کلمه کلیدیه “دانلود رایگان فول آلبوم محسن چاووشی” یه مثال کلاسیک از کلمات کلیدی سَرِ کاریه. خیلی باید خوش شانس باشین که همچین بازدید کننده ای چیزی بخره، یا حتی روی یه تبلیغ کلیک کنه.

از طرف دیگه، کلماتی مثل “خرید آلبوم محسن چاووشی” (کلمه کلیدی همین حالا بخرید)، “دی وی دی محسن چاووشی”(کلمه کلیدی محصول)، “چطور کلیپهای داخل آلبوم محسن چاووشی را ببینم” (کلمه کلیدی اطلاعاتی)، نرخ تبدیل بهتری دارن.

قضیه از این قراره:

این چهار گروه از کلمات کلیدی معمولا بازتاب خوبیه از تمایلات خریدار هستند.

معمولا، نه همیشه.

روش های بدست آوردن ارزش تجاری کلمه کلیدی

بعد از همه این کارها، هیچی بدتر از این نیست که رتبه ۱ گوگل رو بدست بیارین، بعدش متوجه بشین درآمدتون بابت هر بازدیدکننده بیشتر از ۱۰ یا ۲۰ تا تومن (۱۰۰ تا ۲۰۰ ریال) بیشتر نیست.

چند تا روش رو بهتون معرفی میکنم که بتونین اطلاعات موضوعی در مورد ارزش واقعی مقدار ترافیکی که به سمتتون میاد رو بدست بیارین.

جستجوی گوگل

در صفحه اول گوگل همه چیز قابل مشاهده می باشد، در داخل گوگل شروع به جستجو در کلمه کلیدی موردنظر خود نمایید و تبلیغاتی را که در بالای صفحه نتایج گوگل ظاهر می شوند را مشاهده نمایید.

ارزش تجاری کلمه کلیدی

اگر تعداد زیادی تبلیغات بالای صفحه مشاهده نمودید، باید متوجه این شده باشید که کلمه موردنظر شما رقابت شدیدی دارد و این باید همان کلمه کلیدی باشد که شما برای سئو بر روی آن حساب باز کنید .

ولی قبل از اینکه به سمت سئو کردن آن پیش بروید، باید در ابتدا ارزش رقابتی آن کلمه را پیدا نمایید.

تعداد بازدید: 85
اشتراک گذاری
0
سر دبیر
سر دبیر

پستهای مرتبط

الگوریتم های گوگل سئو
نوامبر 28, 2022

الگوریتم های گوگل سئو – لیست کامل + تکنیک های سئو


ادامه مطلب
عدم نمایش سایت در نتایج گوگل
نوامبر 28, 2022

دلایل اصلی عدم نمایش سایت در نتایج گوگل


ادامه مطلب
نوامبر 28, 2022

چگونه بفهمیم گوگل اولین بار چه زمانی یک وب سایت را ایندکس کرده است؟


ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پربازدید

  • آموزش preloader آموزش preloader در وردپرس (430)
  • یادگیری برنامه نویسی بهترین بازی‌ها برای یادگیری برنامه نویسی را بشناسید (346)
  • ویندوز ۱۲ تصویر رابط کاربری ویندوز ۱۲ به‌طور اتفاقی لو رفت (318)
  • آموزش ایجاد کتاب در Word آموزش ایجاد کتاب در Word (314)
  • آموزش ایجاد و مدیریت فهرست مطالب در Word (312)
  • بازیابی فایل از دست رفته ورد بازیابی فایل از دست رفته ورد (تمامی نسخه های آفیس) (298)
  • محیط نرم افزار Word 2016 آشنایی با محیط نرم افزار Word 2016 (296)
  • ۵ تا بهترین افزونه کروم برای وردپرس ۵ تا بهترین افزونه کروم برای وردپرس (294)
  • ایموجی ها در فتوشاپ ایموجی ها در فتوشاپ (287)
  • رمز ورود وب سایت وردپرس چگونه رمز ورود وب سایت وردپرس خود را تغییر دهیم ؟ (274)
© 2022 bazyarwork by آورنگ | All Rights Reserved | Powered by WordPress