گاهی اوقات هنگامی که در حال همکاری با یک سند کلمه ای با همکاران یا ویراستاران هستید ، تعداد نسخه ها ، ویرایش ها و تغییرات می تواند به سرعت از دست خارج شود. به همین دلیل است که گزینه ای برای ترکیب دو سند جداگانه در Word مفید است ، زیرا یک نسخه و یک نسخه ویرایش شده نه تنها با هم ادغام می شوند بلکه شما می توانید گزینه ای برای برچسب زدن که تغییرات توسط یک نویسنده خاص و چه موقع ایجاد شده است نیز داشته باشید. با نحوه ادغام دو سند در Word همراه ما باشید.
بیاموزید که چگونه می توانید به راحتی دو سند را در Microsoft Word ادغام کنید.
برای شروع ، اولین سندی را که می خواهید به عنوان سند اصلی عمل کند را ، باز کنید. سپس با استفاده از نوار ابزار بالا ، بر روی زبانه “Review” کلیک کرده و دکمه دارای برچسب “Compare” را پیدا کنید.
از اینجا ، از منوی کشویی گزینه “Combine …” را کلیک کنید.
با کلیک روی این گزینه یک کادر ثانویه باز می شود که در آن شما باید دو سندی را که می خواهید از یک لیست کشویی ترکیب کنید انتخاب کنید.
اولین سندی را که می خواهید بعنوان اصلی عمل کند ، انتخاب کنید. به طور کلی ، شما می خواهید این نسخه اصلی باشد ، در حالی که سند دوم باید نسخه ای با هر ویرایش از افراد دیگر باشد. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که از جعبه “Label unmarked changes” استفاده کنید تا مشخص کنید که کاربران در کدام جنبه های سند تغییراتی ایجاد کرده اند.
اگر روی “More” کلیک کنید ، می توانید کنترل کنید که این تغییرات چه در “سند اصلی” (Original document) ، “سند تجدید نظر شده” (Revised document) یا “یک سند جدید” (New document) نشان داده می شود.
پس از ادغام سند ، پنجره زیر مورد نمایش قرار می گیرد.
در اینجا سه بخش مستقل را مشاهده خواهید کرد – در سمت چپ نمایش “بازنگری” های ساخته شده در سند ، وسط نشانگر سند ترکیبی ، و بخش سمت راست که هم سند اصلی را نشان می دهد و هم نسخه تجدید نظر شده به طور همزمان.
اگر این مقدار اطلاعات کمی بیش از حد پررنگ است ، می توانید دوباره روی دکمه “Compare” کلیک کرده و به پایین بروید تا گزینه ای با عنوان “Hide source documents” پیدا کنید.
روی این گزینه کلیک کنید و سه بخش را به دو قسمت برسانید.
اگر مایلید نسخه های بیشتری را اضافه کنید (مانند مثال چندین ویرایش در هر سند) ، به همین سادگی همان مراحل قبلی را تکرار کنید ، اما از “سند اصلاح شده” به عنوان نسخه اصلی خود استفاده کنید و سپس اسناد ثانویه که می خواهید از همان لیستی که برای واردات اولیه استفاده کرده اید وارد کنید.
البته ، اگر می خواهید تمام اقدامات پیچیده ذکر شده در بالا را کاهش دهید ، همیشه فرایند قابل اعتماد به سادگی زدن Ctrl+ C و Ctrl+ V وجود دارد.
برای استفاده از این گزینه ، متن منبع را که می خواهید وارد سند جدید خود کنید ، پیدا کنید و هر چیزی را که می خواهید با ماوس خود انتخاب کنید ، و فرآیند کپی را انجام دهید.
در مرحله بعد ، بر روی متن کلیک راست کرده و از “منوی کشویی” “Copy” را انتخاب کنید ، یا به سادگی از دستور کلید ذکر شده در بالا استفاده کنید تا متن را برش داده و آن را درون سند جدیدی که می خواهید ویرایش کنید ، قرار دهید.
نحوه انتخاب ادغام دو سند در نهایت بستگی به میزان کنترلی که می خواهید در مورد واردات داشته باشید ، و همچنین تعداد ویرایش های مختلف در طی فرآیند تجدید نظر بستگی دارد. خوشبختانه ، Word چندین گزینه مختلف برای ادغام اسناد را شامل می شود ، بنابراین می توانید از آن استفاده کنید که به بهترین وجه برای پرونده شخصی شما مناسب است!