بازیار ورکبازیار ورکبازیار ورکبازیار ورک
  • اخبار تکنولوژی
  • طراحی وب
    • وردپرس
    • آموزش HTML
  • آموزش آفیس
    • word
    • Excel
    • Powerpoint
  • آموزش گرافیک
    • فتوشاپ
    • آموزش عکاسی
    • ویرایش فیلم
    • ویرایش عکس
    • سه بعدی و انیمیشن
  • سئو
  • معرفی نرم افزار
  • مجله موفقیت
  • مجله کسب و کار
  • ترفندها
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
محتوای بی کیفیت
با محتوای بی کیفیت آشنا شوید
نوامبر 11, 2022
بهینه سازی متن لینک
بهینه سازی متن لینک
نوامبر 11, 2022

آموزش عنوان نویسی برای محتوا

آموزش عنوان نویسی

عنوان نویسی یکی از اصلی ترین قسمت هایی است که باید در مقاله و پست ارسالی خود به آن توجه داشته باشیم، باید عناوین را مرتبط با متن داخل نوشته تعیین کنید. عنوان ها اولین چیزی هستند که چشم خواننده را به خود جذب خواهند کرد و نقش بالایی را در جذب کاربران از موتورهای جستجو دارند و یک عنوان نویسی مناسب باعث افزایش بازدید مقالات یک سایت می شود.

در حالت کلی ما در Html تگ عنوان را بین تگ <title> قرار می دهیم . که در بالای صفحه مرورگر هم نمایش داده می شود .

تصور اشتباه در مورد عنوان ها

برخی بر این باورند که انتخاب عنوان صحیح و نوشتن پاراگراف اول متن به درستی کافیست و بقیه متن به لحاظ موتورهای جستجو ارزشی ندارد و برآورد نمی شود در حالیکه این تصور صد در صد اشتباه است و با روی کارآمدن HTML5 این گفته کاملاً مردود شد. چون به واسطه HTML5 گوگل به راحتی منو، عنوان، فوتر و یا سایر قسمت های سایت را تشخیص می دهد.

از دلایل اهمیت عنوان صفحات می توان به موارد زیر اشاره نمود :

۱ . اولین خطی که کاربر مشاهده می کند عنوان صفحه می باشد.

۲ . در صورت به اشتراک گذاشتن صفحات در شبکه های اجتماعی عنوان نمایش داده می شود.

۳ . مرورگرها و موتورهای جستجو عنوان صفحه را نشان می دهند.

تگ عنوان مهم ترین بخش یک محتوا را شامل می شود

عنوان نویسی

برای عنوان نویسی صفحه اول لازم است که حتماً کلمات کلیدی صفحه از قبل انتخاب شده باشد بهتر آن است که کلمات کلیدی در ۶۰ تا ۷۰ کارکتر اول عنوان استفاده شود چون مابقی کلمات در نتایج موتورهای جستجو به صورت نقطه چین نمایش داده می شود.

برای صفحات داخلی که در رابطه با موضوع خاصی نوشته شده است بهترین گزینه این می باشد که عنوان به صورت یک عبارت نوشته شود و کلمه کلیدی داخل آن آورده شود .

بیشتر بخوانید  دلایل اصلی عدم نمایش سایت در نتایج گوگل

مثل : آموزش جامع سئو و بهینه سازی وب سایت (مناسب)

در تگ تایتل یک مطلب خاص از کلمات کلیدی مختلف استفاده نکنید و همانطور که گفته شده از یک عبارت جذاب استفاده کنید که کلمه کلیدی شما در داخل آن قرار دارد .

مثال : آموزش سئو | آموزش بهینه سازی | آموزش بهینه سازی سایت | آموزش بهینه سازی وب سایت (نامناسب)

سعی کنید کلمه خود را در اول جمله قرار دهید .

نکته دیگر این است که نباید به هیچ وجه عنوان های تکراری در صفحات سایت وجود داشته باشد و باید برای هر صفحه یک عنوان منحصر به فرد داشته باشیم .

می توانید از اعداد هم در عنوان ها استفاده کنید ؛ برای مثال اگر مطلبی می نویسید که دارای چند مرحله می باشد ، از اعداد استفاده کنید یا اگر مطلبی که نوشته اید دارای چند نکته است از عدد استفاده کنید .

مثال : ۷ نکته برای خرید لباس عید

مثال : آموزش طراحی سایت در فریم ورک (قسمت ۲)

سعی کنید در عناوین خود از این کلمات استفاده نکنید . (از – به – با – در و …)

بهتر است هدینگ مطلب شما با تگ عنوان یکی نباشد ! در هدینگ های مطالب می توانیم از کاراکتر بیشتری نسبت به عنوان استفاده کنیم . با استفاده از افزونه های مخصوص SEO در برخی سیستم های مدیریت محتوا می توانیم این کار را انجام بدهیم. یا برای استفاده صحیح از هینگ ها این مطلب را بخوانید :  چگونه از تگ های H1 تا H6 استفاده کنیم ؟ 

سعی کنید عنوانی که انتخاب می کنید در هیچ جای دیگری به ثبت نرسیده باشد ، برای این کار عنوان انتخابی خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید چه نتایجی به دست آمده است.

ما باید در تگ عنوان حتما از کلمات کلیدی استفاده نماییم تا باعث کلیک کاربران در موتورهای جستجو شود.

بسیاري از تولید کنندگان محتوا از جملات بلند و کلمات بسیار براي Title استفاده می کنند. باید این نکته را بدانید که در صفحه نمایش موتورهاي جستجو براي معرفی وب سایت شما از محتویات Title صفحات استفاده می شود و شما فقط میتوانید از ۶۵ حرف براي Title صفحات خود استفاده کنید تعداد حروف بیشتر توسط موتور جستجو حذف خواهد شد.

بیشتر بخوانید  معرفی ابزارهای استخراج کلمه کلیدی

همچنین حداقل از یک یا دو کلمه کلیدی در عنوان خود استفاده کنید ، عنوان مطلب ارسالی شما باید گویای تمام مطلب باشد.

تگ عنوان صفحه اصلی

برای صفحه اصلی امکان استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به موضوع سایت و همچنین کلمات مترادف وجود دارد که بهتر است این کلمات را با استفاده از | یا – از هم جدا کنید . همچنین می توانید کلمات کلیدی را در یک عبارت جالب به کار ببرید.

از تکرار بیش از حد یک کلمه خودداری کنید.

در صورتی که قصد استفاده از نام برند را برای تگ تایتل دارید پیشنهاد ما این است که آن را فقط در صفحه اصلی به کار ببرید. البته که این مورد سلیقه ای می باشد.

برای عنوان صفحه اصلی بهتر است نام برند خود را بیاوریم.

نام برند | تور آنتالیا و استانبول ترکیه | تور کیش و مشهد

و این بهتر از این وب سایت هایی است که یک کلمه تور را چندین بار تکرار کرده اند . در حالت کلی سعی کنید بصورت عبارت بنویسید و در داخل آن کلمه کلیدی را بیاورید.

البته در مطلب جامع تری در مورد عنوان اصلی وب سایت مفصل تر صحبت کرده ایم.

 نحوه اصولی انتخاب عنوان در مقالات و مجلات

عنوان نویسی موضوع را باید با جمله یا عباراتی حتی المکان کوتاه و گویاه بیان کرد . این جمله یا عبارت می تواند به صورت های زیر باشد :

  • جمله گزاره ای

مثال : کار با کامپیوتر ، ضریب هوشی کودکان را افزایش می دهد .

در صورت انتخاب این نوع جمله ، نویسنده باید گزاره را اثبات کند .

  • جمله پرسشی
بیشتر بخوانید  آموزش سئو پیج اینستاگرام

مثال : آیا کار با کامپیوتر ضریب هوشی کودکان را کاهش می دهد ؟

  • عبارت مصدری

مثال : بررسی تاثیر کار با کامپیوتر بر ضریب هوشی کودکان

همچنین عنوان موضوع باید دارای ویژگی های زیر باشد :

  • گویا و صریح
  • فاقد کلمات زائد
  • کوتاه
  • واقعی ، صادقانه و نه مبالغه آمیز
  • حتی المکان فاقد نشانه های کوته نویسی ، فرمول و ..
  • دارای حداکثر حدود ۸ کلمه و از این میان ، حدود چهار کلمه اصلی انتخاب عنوان خوب و مناسب ، کاری است بسیار حساس و باید با تامل کافی انجام شود.

نکاتی مهم در عنوان نویسی برای محتوا

  • تیتر ها از ۸ یا تعداد کمتري کلمه تشکیل شوند. (بهترین نوع تیتر)
  • عنوان های بلند اصلا مناسب سئو نیستند و سعی کنید عنوان خود را کوتاه کنید
  • اطمینان حاصل کنید که مهمترین و موثرترین کلمه هاي کلیدي را پیدا کرده اید.
  • تا حد ممکن از صفت ها و حروف ربطی و اضافه استفاده نکنید.
  • شفاف و دقیق باشید ، تیتر هایی برخلاف محتوا براي گول زدن خواننده به کار نبرید.
  • کلمه کلیدی خود را سعی کنید در اول عنوان قرار بدهید.
  • در عنوان صفحه اصلی سایت بهتر آن است که نام شرکت یا برند ذکر شود. این کار در برندسازی تأثیر گذر خواهد بود.
  • از عناوین جذاب و توجه برانگیز مانند شگفت انگیز، بهترین، کاربردی ترین و … استفاده شود.
  • بکار بردن اعداد مانند ۳ روش تولید محتوا، به کاربر این حس را منتقل می کند که قرار است مطلبی کامل را به صورت خلاصه و طبقه بندی مطالعه نمایید و درصد کلیک توسط کاربران در این موارد بسیار بالا می باشد.
  • به هیچ عنوان نباید عناوین تکراری انتخاب شود .
  • ارتباط و همخوانی عنوان با متن صفحات از موارد ضروری می باشد.
  • توجه به سئوی معنایی در انتخاب عناوین صفحات بسیار حائز اهمیت می باشد به این معنا که از کلمات مترادف و هم معنی استفاده شود.
تعداد بازدید: 263
اشتراک گذاری
0
سر دبیر
سر دبیر

پستهای مرتبط

الگوریتم های گوگل سئو
نوامبر 28, 2022

الگوریتم های گوگل سئو – لیست کامل + تکنیک های سئو


ادامه مطلب
عدم نمایش سایت در نتایج گوگل
نوامبر 28, 2022

دلایل اصلی عدم نمایش سایت در نتایج گوگل


ادامه مطلب
نوامبر 28, 2022

چگونه بفهمیم گوگل اولین بار چه زمانی یک وب سایت را ایندکس کرده است؟


ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پربازدید

  • آموزش preloader آموزش preloader در وردپرس (536)
  • یادگیری برنامه نویسی بهترین بازی‌ها برای یادگیری برنامه نویسی را بشناسید (433)
  • ۵ تا بهترین افزونه کروم برای وردپرس ۵ تا بهترین افزونه کروم برای وردپرس (427)
  • آموزش ایجاد کتاب در Word آموزش ایجاد کتاب در Word (412)
  • خطای پایگاه داده خطای پایگاه داده هنگام نصب وردپرس ؛ راهنمای کامل رفع (402)
  • محیط نرم افزار Word 2016 آشنایی با محیط نرم افزار Word 2016 (392)
  • ویندوز ۱۲ تصویر رابط کاربری ویندوز ۱۲ به‌طور اتفاقی لو رفت (391)
  • ایموجی ها در فتوشاپ ایموجی ها در فتوشاپ (391)
  • آموزش ایجاد و مدیریت فهرست مطالب در Word (384)
  • رمز ورود وب سایت وردپرس چگونه رمز ورود وب سایت وردپرس خود را تغییر دهیم ؟ (384)
© 2022 bazyarwork by آورنگ | All Rights Reserved | Powered by WordPress