بروشورها هرگز از سبک خارج نمی شوند. یک بروشور به خوبی طراحی شده که توسط یک انسان دیگر به شما ارائه می شود. به عنوان یک ابزار بازاریابی ، بسیار به یاد ماندنی تر از ایمیل های بی شماری است که هر روز ارسال می شوند. اگر به فکر ایجاد بروشور در Microsoft Word هستید اما نمی دانید چگونه شروع کنید ، نگران نباشید. ما آموزش ساخت بروشور در Word نسخه های مختلف را به ساده ترین روش ممکن ارائه داده ایم.
دو روش مختلف برای تهیه یک بروشور در Microsoft Word وجود دارد : می توانید از قالب های داخلی آنها استفاده کنید ، یا می توانید یکی از آنها را از ابتدا تهیه کنید . ما هر دو روش را مرور خواهیم کرد و سپس درباره بهترین شیوه هایی که به شما کمک می کند تا بروشور شما را متمایز کند ، بحث خواهیم کرد.
این ساده ترین روش است ، و من استفاده از الگوهای Microsoft Word را به شدت توصیه می کنم. آنها صرفه جویی در وقت شما را به همراه خواهند آورد – بعلاوه ، حتی اگر الگوی موردنظر با طرح انتخابی هم رنگ یا مناسب نباشد ، هنوز هم می توانید آن را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید. در اینجا نحوه تهیه یک بروشور برای شرکت خود با استفاده از یک الگوی Word آورده شده است:
برنامه Microsoft Word را در رایانه خود باز کنید. منوی اولیه ظاهر می شود که می خواهد یک سند جدید خالی را باز کنید یا از انواع قالب های ارائه شده توسط Microsoft Word استفاده کنید.
در نوار جستجو در بالا سمت راست ، “brochure” را تایپ کرده و Enter را بزنید. این کار قالب های بروشور Word را دانلود می کند.
خواهید دید که بیشتر آنها دارای چیدمان های سه گانه هستند (رایج ترین طرح برای یک بروشور) و طرح هیا مختلفی را دارند.
واقعاً فرقی نمی کند که کدام بروشور را انتخاب کنید ، یکی از طرح هایی را انتخاب کنید که نزدیک به صنعت شما می باشد و رنگ یا طرح آن به دل شما نشته است. بروشور را دوبار کلیک کنید تا آن باز شود.
محتوای خود را اضافه کنید. شما می توانید فونت ها ، اندازه ها ، رنگ ها ، تصاویر و موارد دیگر را تنظیم کنید! بدون نگرانی از اینکه طرح شما به درستی تنظیم شده است ، آن را خودتان بسازید. این ساده ترین روش ساخت بروشور توسط یک نرم افزار با استفاده از الگوهای آماده و رایگان می باشد که باید از مایکروسافت آفیس بابت راحت تر کردن کارها تشکر کنیم.
یک نکته را باید در نظر داشته باشید: تنظیم صفحات می تواند در نگاه اول کمی گیج کننده باشد. صفحه اول شامل صفحه ، پشت و جلو جزوه است. صفحه دوم شامل جزوه های سمت چپ ، داخل وسط و راست جزوه است.
به File بروید و روی Save As کلیک کنید. اکنون بروشور شخصی شده خود را در رایانه و در اختیار خود ذخیره کرده اید!
اگر می خواهید بروشور خود را کاملا شخصی سازی شده ایجاد کنید ، می توانید این بروشور را از ابتدا تهیه کنید. البته مراحل بیشتری را شامل می شود ، اما انجام این کار هنوز هم ساده است!
Microsoft Word را روی رایانه خود باز کنید و “Blank Document” را انتخاب کنید.
هنگامی که در سند خالی هستید ، به برگه «Layout» بروید. بر روی “Orientation” کلیک کنید تا منوی کشویی ظاهر شود و “Landscape” را انتخاب کنید.
سپس بر روی “Margins” کلیک کنید. از آن منوی کشویی ، “Narrow” را انتخاب کنید. این باعث می شود هر حاشیه ۵/۰ باشد.
اگر می خواهید حاشیه سفارشی شده خود را ایجاد کنید می توانید با انتخاب “Custom Margin” در انتهای منوی کشویی ، حاشیه ها را کوچکتر کنید. اما به طور کلی برای ساخت بروشورها توافق شده است که ۵. نقطه استاندارد برای حاشیه بروشورها است.
شما هنوز هم باید در زبانه “Layout” باشید. بر روی “Columns” کلیک کنید و تعداد دلخواه خود را انتخاب کنید. برای بروشور کلاسیک و رایج سه صفحه ای، three را انتخاب کنید.
اگر می خواهید بروشور شما دارای متن و تصاویر در قسمت جلویی و پشتی باشد ، به دو صفحه نیاز دارید. برای ساختن صفحه ای که تنظیمات مشابه صفحه فعلی شما داشته باشد ، به زبانه Insert بروید. منوی کشویی Pages را انتخاب کرده و Page Break را بزنید.
صفحه جدید باید دارای همان ستون ها ، حاشیه ها و جهت گیری های صفحه اصلی باشد.
اکنون که ستون ها و طرح های خود را به درستی تنظیم کرده اید ، پیش بروید و متن مورد نظر خود را اضافه کنید. گزینه های متنوعی را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید بروشور را به دلخواه خود تنظیم کنید.
در زبانه Home ، می توانید متن را ویرایش کنید ، عناوین و هدر ها را تهیه کرده و با لیست های بولت بازی کنید.
تب Insert جایی است که می توانید گرافیک ، نمودار ، عکس ، شکل و موارد دیگر را وارد کنید. (بهتر است برای وارد کردن تصاویر و یا ClipArtها بهتر است ابتدا یک TextBox ایجاد کنید و سپس تصاویر را درون آن قرار دهید تا به سادگی بتوانید آنها را درون بروشور جابجا کنید.)
در تب Design می توانید با طرح بندی های مختلف و طرح های رنگی بازی کنید.
به یاد داشته باشید : کدام ستون در هنگام پرینت ظاهر خواهد شد و این می تواند در پرینت اول شما می تواند کمی گیج کننده باشد. از سمت چپ به راست ، این تخته داخل ، پشت و جلوی جزوه است.
در صفحه دوم ، سمت چپ ، داخل وسط و سمت راست است. متناسب با آن محتوای خود را تنظیم کنید. البته این بستگی به طراحی شما و تنظیم خودتان دارد.
به File بروید و گزینه Save As را انتخاب کنید. از یک نام مناسب استفاده کنید و بروشور را روی رایانه خود ذخیره کنید. حالا می توانید هر وقت دوست دارید برگردید و به آن دسترسی پیدا کنید! همچنین می توانید در هر زمان به عقب برگردید و آنرا ویرایش کنید.
تبریک می گویم! شما بروشور خود را از ابتدا ایجاد کرده اید.
اکنون که با آموزش ساخت بروشور در Word آشنا شده اید. و می دانید چگونه می توانید یک بروشور تنظیم کرده و بسازید ، بیایید به سراغ استراتژی ها و تکنیک هایی بروید که به شما کمک می کند تا جزوه شما به مخاطبان خود بچسبد. این همان چیزی است که هنگام تهیه بروشور باید به خاطر داشته باشید:
بروشور چیست؟ چه شما و شرکت خود امیدوار هستید که این کار را انجام دهد؟ آیا این یک بروشور بازاریابی است ؟ بگذارید این محرک اصلی تصمیمات شما باشد. تصاویر و گرافیکی که شما انتخاب می کنید باید فقط مربوط به هدف باشد. اجازه ندهید که محتوا سرگردان باشد و حقایق عجیب و غریب دیگری را در مورد چگونگی شرکت شما و جوایزی که اخیراً کسب کرده است ، در خود جای دهد. این فقط جزوه را به هم می زند و در سردرگمی هدف از بین می رود. با توجه به آنچه می خواهید ارتباط برقرار کنید ، متمرکز شوید.
به عنوان طراح بروشور، شما باید هر یک از ترجیحات خود را برای تأمین ترجیحات مخاطبان کنار بگذارید. اگر می دانید مخاطبان شما بهتر به رنگ سبز یا ارتباطات سنگین با عکس پاسخ می دهند ، حتی اگر شخصاً طرفدار این روش ها نباشید ، این کار را انجام دهید. بازاریابی همه چیز در مورد بیرون آمدن پیام شما است و برای انجام این کار به مخاطب پذیرایی نیاز دارید!
مطمئن نیستید که مخاطبان شما چه می خواهند؟ برای درک بهتر خواسته ها و نیازهای آنها سعی کنید مشخصات مشتری ایجاد کنید.
بروشور شما باید شامل فراخوانی به عمل (CTA) باشد که خوانندگان را به انجام کاری تشویق می کند. این مستقیماً به هدف شما پیوند خواهد یافت. اگر بروشور شما درباره یک رویداد است ، پیوندی را برای ثبت نام درج کنید. اگر در مورد پیشنهادات جدیدی است که شرکت شما به تازگی منتشر شده است ، برای کسب اطلاعات بیشتر کد تخفیف یا پیوند را وارد کنید.
هنگامی که بروشور خود را تهیه می کنید ، ممکن است بخواهید عضلات طراح خود را خنثی کنید و شامل قلم های بزرگ ، غیرمعمول ، رنگ های روشن و شکل های خلاقانه شوید. هرچه جالب باشد این کار را نکنید – مگر اینکه بدانید که مورد توجه مخاطبان شما قرار می گیرد و با هدف شما مطابقت دارد. در غیر این صورت ، این می تواند خاموشی بزرگی برای بروشور شما نزد خواننده ها باشد.
حتما تعداد کلمات خود را بررسی کنید . اما نگران نباشید ، شما هنوز هم می توانید خلاق باشید! برقراری ارتباط هدف شما با روشی جذاب و در قالب بروشور بسیار خلاقانه طول می کشد. انرژی های خود را در آنجا متمرکز کنید.
امیدوارم مقاله برای شما مفید واقع شده باشد ، اکنون شما آماده هستید تا هر جزوه درخواستی را که از سمت رئیس خود دریافت می کنید را با استفاده از الگویی آماده یا از ابتدا ایجاد کنید.