بازیار ورکبازیار ورکبازیار ورکبازیار ورک
  • اخبار تکنولوژی
  • طراحی وب
    • وردپرس
    • آموزش HTML
  • آموزش آفیس
    • word
    • Excel
    • Powerpoint
  • آموزش گرافیک
    • فتوشاپ
    • آموزش عکاسی
    • ویرایش فیلم
    • ویرایش عکس
    • سه بعدی و انیمیشن
  • سئو
  • معرفی نرم افزار
  • مجله موفقیت
  • مجله کسب و کار
  • ترفندها
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
رتبه بندی گوگل
مهم ترین عواملی که در رتبه بندی گوگل تاثیر گذارند
نوامبر 15, 2022
سئو سایت وردپرس
سئو سایت وردپرس
نوامبر 15, 2022

آموزش سئو محتوا

آموزش سئو محتوا

سئو محتوا چیست؟

عبارت SEO ﻣﺨﻔﻒ Search Engine optimization یا همان بهینهﺳﺎزی ﺳﺎﯾﺖ ﺑﺮای ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎی ﺟﺴﺘﺠﻮ اﺳﺖ. در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضاهای تبلیغاتی برای وب‌سایت است. ﺑﺮای ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در ﺳﺌﻮ نیازمند ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﺤﺘﻮا ﻫﺴﺘﯿﻢ، ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺮای ﮐﺎرﺑﺮ ارزﺷﻤﻨﺪ ﺑﻮده و ﺑﺮای ﻣﻮﺗﻮر ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻗﺎﺑﻞ درک ﺑﺎﺷﺪ که این را می‌توان سئو محتوا نامید. ﻋﻼوه ﺑﺮ اﯾﻦ، استراتژی درﺳﺖ ﺑﺮای ﺗﻮﻟﯿﺪ و اراﯾﻪ ﻣﺤﺘﻮا در ﮐﻨﺎر ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﺎﯾﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ می‌تواﻧﺪ ﺷﺎﻧﺲ را ﺑﺮای ﮐﺴﺐ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺑﻬﺘﺮ اﻓﺰاﯾﺶ دﻫﺪ.

ورود ﮐﺎرﺑﺮ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺖ اوﻟﯿﻦ ﻫﺪف و ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﺎزدﯾﺪﮐﻨﻨﺪه ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮی ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﻫﺪف ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﻣﺤﺘﻮا را می‌توان ﯾﮑﯽ از تکنیکﻫﺎی ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﻣﺪرن در ﻓﻀﺎی اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ داﻧﺴﺖ. اﻟﺒﺘﻪ ﻋﻤﺮ اﯾﻦ روش ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﺑﺴﯿﺎر ﺑﯿﺸﺘﺮ از اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ اﺳﺖ زﯾﺮا ﮐﻪ از دوره‌های اﻧﺴﺎن ﻏﺎرﻧﺸﯿﻦ آﻏﺎز ﺷﺪه و ﻫﻤﻮاره ﺑﺎ پیشرفت ﺟﻮاﻣﻊ ﺑﺸﺮی رﺷﺪ ﮐﺮده اﺳﺖ. گوگل نیز در سال‌های اخیر توجه زیادی به تولید محتوا از نوع با کیفیت دارد. کیفیت محتوا، روی بسیاری از روش‌های بازاریابی مانند سئو، بازاریابی ایمیل، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و … تاثیرگذار است.

سئو شامل روش‌هایی است که باعث معرفی شدن به افرادی که دنبال محصول یا خدماتی از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ، یاهو و گوگل هستند، می‌شوند. از طرف دیگر بازاریابی محتوا، یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی است که روی تولید و توزیع محتوای با ارزش تمرکز دارد. اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید و کاربردی مرتبط با نیاز مخاطب سبب می‌شود که سرعت تبدیل شدن یک کاربر عادی به یک مشتری و در نهایت مشتری وفادار، افزایش یابد.

واضح است که سئو بدون محتوا معنایی ندارد. زمانی که تلفیقی از سئو و بازاریابی محتوای هوشمندانه برای پیشبرد اهداف بازاریابی به کار می‌رود، بازدیدکنندگان به طراح وب ایمان پیدا می‌کنند. و فکر می‌کنند که ذهن آن‌ها خوانده شده و پیش از آنکه آن‌ها سوالی را که در ذهن خود دارند مطرح کنند پاسخ آن به آن‌ها داده شده است.

سئو و تولید محتوا دو امر مجزا!

ﺑﺴﯿﺎری ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺳﺌﻮ و ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﺤﺘﻮا دو اﻣﺮ ﻣﺠﺰا ﻫﺴﺘﻨﺪ درحالیکه اﯾﻦ دو زوﺟﯽ اﯾﺪه‌آل ﺑﺮای ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در ﻓﻀﺎی رﻗﺎﺑﺘﯽ اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ ﻣﺤﺴﻮب می‌شوند. سئو ﺑﺪون ﻣﺤﺘﻮا و ﻣﺤﺘﻮا ﺑﺪون ﺳﺌﻮ ﺑﯽ ﻣﻌﻨﯽ اﺳﺖ. تصور محتوای ارزشمندی که استانداردهای سئو را رعایت نکرده باشد یا هیچ سایتی به آن لینک نداده باشد و همینطور سایتی که نتایج مناسبی در گوگل داشته باشد ولی محتوای آن برای کاربران جذاب نباشد، غیرممکن است. تولید همزمان محتوای مفید و بهینه کردن همزمان آن برای کاربر و موتور جستجو، تولید محتوا را به بازاریابی محتوا ارتقا می‌دهد.

تولید محتوا بدون شناسایی کلمات کلیدی غیرممکن است به دنبال آن هدفی مهم در سئو یافتن عباراتی است که باید در آن‌ها جایگاه کسب نمود.

ارتباط سئو و بازاریابی محتوا

ارتباط سئو و بازاریابی محتوا

سئو و بازاریابی محتوا به مقدار زیادی باهم همپوشانی دارند.  البته میان سئو و بازاریابی محتوا تفاوت‌هایی هم وجود دارد و به‌عبارت‌دیگر این دو را می‌توان از هم متفاوت دانست – و واقعیت هم همین است – ولی از این سخن نمی‌توان چنین نتیجه گرفت که این دو باهم در تعارض و دشمنی هستند! به‌عنوان‌مثال، سئو محدود و فنی‌تر ولی بازاریابی محتوا گسترده و جامع‎تر است.

بیشتر بخوانید  ۳۶ چک لیست برای نوشتن مطالب کاملاً سئو شده

هدف سئو افزایش رتبه صفحاتی است که در موتورهای جستجو ایندکس شده‌اند. اما بدون داشتن یکی از این صفحات پر محتوا نمی‌توان کاری انجام داد. همین که صفحه جدیدی در وب‌سایت ایجاد می‌شود، فرصت‌های تازه‌ای برای رتبه های جدید ایجاد می‌شود. این مسئله در ادامه منجر به افزایش کلمات کلیدی می‌شود که در آن‌ها رتبه کسب شده است. باید دقت داشت که کیفیت محتوا قربانی کمیت آن نشود. محتوای بهتر موجب کسب رتبه بهتری نیز می‌گردد.

راز ایجاد توازن در سئو وب سایت و بازاریابی محتوا، استفاده آن‌ها با یکدیگر است. سئو نیازمند محتوای بسیاری است، اما این مسئله بدین معنی نیست که تمام جنبه های بازاریابی را کنار گذاشته و تنها بر روی تولید محتوا تمرکز کرد. شاید وبلاگ چیزی نباشد که در حال حاضر به آن نیاز است. شاید استفاده از محتوای بلند آن چیزی باشد که سایت به آن نیاز دارد. همچنین شاید قبل از ایجاد لینک سازی برای سایت می‌بایست دستی به روی ظاهر سایت کشید.

موارد زیادی برای گفتن در اینجا وجود دارد که نشان دهنده اهمیت ایجاد توازن بین این دو مورد است. ابتدا باید هدف سایت مشخص گردد. اگر جذب کاربران بیشتر مورد توجه است، بر روی تکنیک های سئویی که موجب افزایش ترافیک می شود، تمرکز می‌شود. اگر افزایش نرخ تبدیل سایت مهمتر است، تولید محتوا در اولویت بالاتری قرار دارد. در صورت استفاده همزمان از این دو تکنیک می‌توان امیدوار بود که هر دو پارامتر میزان بازدید و نرخ تبدیل سایت افزایش یابد.

استفاده از کلمات کلیدی در محتوا موجب جلب نظر کاربران بیشتری می‌شود. کلید دست یافتن به این مسئله تولید محتوای طبیعی و کاربرپسند است. محتوای با کیفیت موجب ارتقای اعتبار سایت می‌گردد.

  • توصیه می شود : منظور از محتوای باکیفیت چیست ؟

افزایش موفقیت در بازاریابی الکترونیکی با ارتباط SEO و بازاریابی محتوا

رابطه بین سئو و بازاریابی محتوا را از یک منظر دیگر هم می‌شود نگاه کرد: سئو تقاضا می‌آفریند و بازاریابی محتوا به این تقاضاها پاسخ می‌گوید. واضح است که سئو بدون محتوا معنایی ندارد. واژه‌ها، کلمات کلیدی، مقالات، عکس و فیلم و … باید باشند تا بتوان حرفی از سئو به میان آورد.

به عقیده یک کارشناس، سئو یعنی کلمات کلیدی و بازاریابی محتوا یعنی استفاده از این کلمات کلیدی. کلمات کلیدی، تحقیق در مورد آن‌ها، بهینه‌سازی آن‌ها و ردگیری این کلمات طلایی، سئو را تشکیل می‌دهد. حال پاسخ به این سؤال که «چگونه می‌توان از این کلمات کلیدی استفاده کرد؟» می‌شود بازاریابی محتوا. تنها راه برای استفاده از کلمات کلیدی این است که آن‌ها را به‌صورت استراتژیک در محتوا به‌کار برد.

هدف درواقع دستیابی به درک بهتری از مشتریان و مشکلات و محدودیت‌های آن‌ها، نگرانی‌ها و دغدغه‌های آن‌ها و در حالت کلی درک نیازهای مشتریان به‌صورت اختصاصی است. برای مثال یک تولیدکننده کفش ممکن است تمایل داشته باشد که برای عباراتی همچون ” بهترین کفش‌های راحتی برای کسانی که کف پای آن‌ها صاف است” و یا “بهترین کفش‌ها برای پیاده‌روی‌های طولانی” رتبه‌بندی شود، اما راه مناسب این است که به‌جای ایجاد محتواهایی که انباشته از این عبارات هستند، به دنبال دلایلی باشد که موجب شده است کاربران چنین عباراتی را جستجو نمایند. به‌عنوان مثال باید بررسی شود که:

  • خریداران احتمالی در آینده به دنبال چه چیزی هستند؟
  • چه مشکلات و مسائلی موجب شده است که آن‌ها به دنبال چنین محصولی باشند؟
  • آن‌ها با خرید این محصول سعی در حل چه مساله‌ای دارند؟
  • نوع جستجوی آن‌ها چه مسائل و نکاتی را درباره آن‌ها برای شما آشکار می‌کند؟
بیشتر بخوانید  دلیل اهمیت کلمه کلیدی

زمانی که بتوان مسائل و مشکلات بیان‌نشده و نهان در عبارات جستجوی کاربران را متوجه شد، امکان تولید محتوایی متناسب با نیازهای آن‌ها محقق می‌گردد و محتوایی که سوالات آن‌ها را پاسخ دهد، توجه آن‌ها را جلب کند، با آن‌ها تعامل بر قرار کند و علاقه آن‌ها را نسبت به وب سایت برانگیزاند. این‌ها مسائلی هستند که می‌توانند فروش یک وب سایت را به شدت افزایش دهند.

می‌توان به‌سادگی با بررسی کلیدواژه‌هایی که بازدیدکنندگان را به وب‌سایت موردنظر آورده است و با بررسی مسیری که آن‌ها در وب‌سایت پیموده‌اند (مقالاتی که مطالعه کرده‌اند و محصولاتی که بازدید کرده‌اند) به مطالبی که آن‌ها به دنبال آن هستند پی برد و مشکلات احتمالی آن‌ها را حدس زد و سپس مطالبی را متناسب با پیش‌بینی‌هایی که درباره نیازها و مشکلات آن‌ها انجام داده‌شده به آن‌ها پیشنهاد نمود. با استفاده از آنالیز رفتارهای کاربرانی که به وب سایت مراجعه می‌نمایند، می‌توان سوال‌های آن‌ها را حدس زد و جواب آن سوالات را پیش از آنکه کاربران آن را مطرح نمایند برای آن‌ها ارائه نمود.

با استفاده از روش پیش‌بینی رفتار بعدی کاربران برای پی بردن به اهداف آن‌ها می‌توان از روش‌های روان‌شناسی برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران با استفاده از محتواهای سایت و جلب حداکثری اعتماد آن‌ها استفاده کرد. تا در نهایت بتوان بهترین نتایج را از محتواهایی که ایجاد شده دریافت نمود. باید به این مهم دست یافت که هدف نهفته کاربر از جستجوی یک کلیدواژه در موتور جستجوگر چیست و سپس به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که محتوا را به سمت برآورده کردن نیازهای کاربران و پاسخگویی به سوالات آن‌ها سوق داد. کلیدواژه‌های طولانی‌تر برای این کار بسیار مناسب هستند، زیرا اطلاعات دقیق‌تر و بهتری درباره هدف کلی کاربر از انجام جستجو را نشان می‌دهد. همچنین این امکان را فراهم می‌کنند که محتوایی ایجاد شود که دقیقا بر روی هدف اصلی کاربران تمرکز داشته باشد.

اکنون به ده نکته سئو در رسیدن به محتوا اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از عناوین جذاب
  • کلمات کلیدی
  • سرعت سایت
  • بی‌توجهی نکردن به فرمت محتوا
  • لینک‌های داخلی
  • نوشتن محتوای بلند
  • لینک‌های خارجی
  • اهمیت دادن به نکات کوچک
  • اهمیت دادن به محتوای تصویری و مدیا
  • حضور در شبکه‌های اجتماعی

سئو به خودی خود، یک راه آسان محسوب نمی شود، اما با استفاده از ترکیب سئو و نوشتن محتوا های جذاب و کاربر پسند، می توان قدم بزرگی در این زمینه برداشت.

نکات مهم نوشتن محتوای سئو شده

نکات مهم نوشتن محتوای سئو شده

بهینه سازی محتوا با جستجوی کلمات کلیدی آغاز می شود. آگاهی از کلمات کلیدی که کاربران در هنگام استفاده از موتورهای جستجو به تایپ آنها می‌پردازند، با دو هدف انجام می شود. اول آگاهی از نوع محتوایی که کاربران به دنبال آن بوده و آنها را راضی می‌کند. دوم آگاهی از نحوه بهینه سازی محتوا و افزایش شانس حضور آن در نتایج ابتدایی جستجو. این موضوع در دراز مدت به معنی افزایش ترافیک و رتبه سایت است.

  • استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه، هدینگ و بدنه محتوای سایت: استفاده حداقل یک بار از همین کلمات کلیدی اصلی در چند پاراگراف ابتدایی متن بسیار مهم است. یک قانون کلی وجود دارد که همواره بخش مهم یک محتوا همان است که در ابتدای آن قرار دارد. بنابراین با این کار می‌توان نشانه‌هایی به موتورهای جستجو داد که کلیت محتوای صفحه را به خوبی درک کنند.
  • توصیه می شود : نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در سایت
  • استفاده همیشگی از محتوای متنی در کنار سایر انواع محتوا: موتورهای جستجو همواره درک بهتری از متن‌ها نسبت به سایر انواع محتوا دارند.
  • دادن پاسخ درست به نیت اصلی کاربران و راضی نگاه داشتن آن‌ها از ابتدا: آسان‌ترین راه برای انجام این کار استفاده از گوگل است، چرا که این موتور جستجو قدرت زیادی در درک خواسته کاربران به ازای عبارات مختلف جستجو دارد.
  • نوشتن محتوای بلند: مطالعات زیادی نشان می‌دهند که محتوای بلند عملکرد بهتری از خود در نتایج جستجو و شبکه‌های اجتماعی بر جای می‌گذارند.
  • دادن لینک‌های داخلی به سایر محتواهای مرتبط سایت: لینک‌های داخلی موجب ایجاد ارتباط معنایی بین محتوای صفحات مختلف سایت می‌گردند و این مسئله به گوگل کمک می‌کند تا مفهوم هر صفحه را بهتر درک کند.
  • دادن لینک‌های خارجی به دیگر وب سایت‌های مرتبط و معتبر: در کنار لینک دادن به مطالب داخل سایت، بهتر است که به سایر مطالب با کیفیت اما در خارج از سایت نیز لینک داده شود.
  • توجه به خوانایی مطلب: استفاده از پاراگراف‌های کوتاه، فونت‌های ضخیم و کج برای اشاره به مطالب مهم،  لیست‌ها، جملات کوتاه، فونت خوانا و نسبتا درشت و فضای خالی بین پاراگراف‌ها.
  • بهینه‌سازی بخش های غیر متنی: نام فایل تصاویر بهینه باشد. (شامل کلمات کلیدی باشد)، دارای متن جایگزین بهینه شده باشد، عنوان مرتبطی که توصیف کننده تصویر است، در زیر آن نوشته شده باشد.
  • استفاده از داده‌های ساختار یافته برای توصیف محتوا به موتورهای جستجو: داده‌های ساختار یافته به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای صفحه را به درستی درک کنند.
  • هم‌گروه کردن صفحات مشابه در قالب یک دسته بندی با یکدیگر: با اینکه این موضوع به طور مستقیم با سئو محتوا در ارتباط نیست، اما در حالت کلی بر روی سئو تاثیرگذار است. گوگل در هنگام پایش یک صفحه در ابتدا به محتوای آن توجه می کند؛ سپس مشاهده می‌کند که این صفحه به چه دسته بندی هایی متعلق است.
  • و در نهایت در نظر گرفتن تمهیداتی برای خروج کاربران : کنترل نرخ پرش کاربران از مساول مهم سئو و تولید محتوا می باشد ، با ارائه محتوای جذاب و طولانی و البته ظاهر گرافیکی مناسب و عوامل دیگر می توانید نرخ خروج کاربران را پایین بیاورید.
تعداد بازدید: 132
اشتراک گذاری
0
سر دبیر
سر دبیر

پستهای مرتبط

الگوریتم های گوگل سئو
نوامبر 28, 2022

الگوریتم های گوگل سئو – لیست کامل + تکنیک های سئو


ادامه مطلب
عدم نمایش سایت در نتایج گوگل
نوامبر 28, 2022

دلایل اصلی عدم نمایش سایت در نتایج گوگل


ادامه مطلب
نوامبر 28, 2022

چگونه بفهمیم گوگل اولین بار چه زمانی یک وب سایت را ایندکس کرده است؟


ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پربازدید

  • آموزش preloader آموزش preloader در وردپرس (415)
  • یادگیری برنامه نویسی بهترین بازی‌ها برای یادگیری برنامه نویسی را بشناسید (337)
  • ویندوز ۱۲ تصویر رابط کاربری ویندوز ۱۲ به‌طور اتفاقی لو رفت (308)
  • آموزش ایجاد و مدیریت فهرست مطالب در Word (303)
  • آموزش ایجاد کتاب در Word آموزش ایجاد کتاب در Word (302)
  • بازیابی فایل از دست رفته ورد بازیابی فایل از دست رفته ورد (تمامی نسخه های آفیس) (289)
  • محیط نرم افزار Word 2016 آشنایی با محیط نرم افزار Word 2016 (284)
  • ۵ تا بهترین افزونه کروم برای وردپرس ۵ تا بهترین افزونه کروم برای وردپرس (278)
  • ایموجی ها در فتوشاپ ایموجی ها در فتوشاپ (276)
  • رمز ورود وب سایت وردپرس چگونه رمز ورود وب سایت وردپرس خود را تغییر دهیم ؟ (258)
© 2022 bazyarwork by آورنگ | All Rights Reserved | Powered by WordPress